100 milyar doların "değeri" yok

Türkiye’de şirketlerin marka değeri, 100 milyar doları aşıyor. Ancak bu değer, henüz ekonomiye kazandırılmış değil. Anadolu Reklamcılar Derneği Başkanı Özdemir, marka değerinin teminat olarak gösterilmesi konusunda mevzuatın düzenlenmesi gerektiğini belirtti.

ntv.com.tr 02.09.2016 - 08:00 | Son Güncelleme : 02.09.2016 - 14:25

100 milyar doların "değeri" yok

Markalaşmanın önemini vurgulamak ve marka değerinin yasal değer olarak kabul edilmesi için mevzuat değişikliği sağlamak amacıyla oluşturan “Marka Değeri, Türkiye’nin Değeri” platformu, ekonominin tüm bileşenlerine çağrıda bulundu.

Platform Başkanı ve Anadolu Reklamcılar Derneği Başkanı Muhittin Özdemir, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Türkiye ikinci bir kurtuluş savaşı yaşamaktadır” sözlerine atıfta bulunarak, “Her biri Türkiye ekonomisine can veren tüm şirketlerimiz için de gün, geride durma günü değil; dünyayla rekabet edebilecek şekilde yapılanma, atılım yapma ve bir vizyon belirleme günüdür. Bu vizyonun anahtar kelimesi ise “markalaşma”dır. Yerli ve milli üretimin katma değeri yüksek, rekabet edebilir hale gelmesinin yegâne yolu da markalaşmaktır” dedi.

“Fason olmak-taşeron olmak istemiyorsak, ürünlerimizin katma değeri yüksek olsun istiyorsak, müşteri sadakati bekliyorsak, şirketlerimizin piyasa değerini en yüksek noktaya çekmek istiyorsak markalaşmak zorundayız. Marka değerlerine yatırım yapmak zorundayız” diyen Özdemir, markalaşmanın en önemli kriterlerinden biri olan reklam harcamalarının dünya ortalamasının çok altında olduğunu söyledi. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde reklam harcamaları gayri safi yurtiçi hasılanın binde yetmişi iken, bu oran Türkiye’de binde otuz düzeyinde.

"MEVZUAT DEĞİŞMELİ"

Özdemir sözlerini şöyle sürdürdü: "İsmini burada sayamayacağımız kadar yüzlerce ve daha gerisinde binlerce markayı listelediğimizde, toplam marka değeri 100 milyar doların üstündedir. Marka değerinin, teminat olarak gösterilmesinin önemi ortadır. Bu konuda yasal mevzuatın düzenlenmesi, Türkiye ekonomisine büyük bir kaynak yaratacaktır. Markanın yasal olarak değerlendirilmesi ile işletmelere yüzlerce milyar liralık bir kaynak sağlanmış olacak, dolayısı ile üretim artışı, istihdam artışı, vergi gelirleri artışı gibi birçok konuda ülke ekonomisine ivme kazandırılmış olacaktır."

Sayfa Yükleniyor...