İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü, diğer iki köprüden farklı olacak. Ulaştırma Bakanlığı, köprünün en geç 5 yılda tamamlanması şartını koyacak.

Sabah gazetesinde yer alan haberde; köprüden geçiş ücretinin en az 4 dolar olacağı, köprüden demiryolunun geçmesi nedeniyle maliyetin artabileceği ifade edildi.

Yaklaşık 6 milyar dolarlık projenin ihale ilanının yayınlanmasından sonra, ihaleye girecek gruplar Karayolları Genel Müdürlüğü'nün ihale şartnamesini alacak.

DEMİRYOLU İÇİN 2 ALTERNATİF VAR
Köprüden demiryolu geçişi de kesinleşti. Köprü tek ya da 2 katlı yapılabilecek. İhaleyi kazanan grup projesinde köprüyü 2 katlı olarak öngörürse, üstünden karayolu araçları altından trenler geçecek. Bu durumda köprünün karayolu bölümü 2x4 şerit olarak inşa edilecek. Tek katlı olması durumunda köprü 2x5 şerit olarak yapılacak. Bunun 2x4 şeridi karayolu, 2x1 şeridi ise demiryolu için kullanılacak.

Demiryolunun da geçmesi nedeniyle 1 milyar dolar olarak öngörülen köprünün maliyetinin 250-300 milyon dolar civarında bir artış bekleniyor.

1.875 METRELİK KÖPRÜ
3. köprüyü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Avrupa yakasından Kınalı TEM Otoyolu kavşağından başlayıp, Adapazarı Akyazı'da TEM Otoyolu ile birleşecek. 260 kilometrelik projede köprü Sarıyer'in Garipçe ile Beykoz'daki Poyrazköy mevkisi arasına asma köprü olarak inşa edilecek.

Köprünün uzunluğu 1.875, iki ayak arasındaki uzunluğu ise 1.275 metre olacak.