Vodafone, 30 Temmuz’dan itibaren Türkiye’de vermeye başlayacağı 3G hizmetlerini, düzenlediği bir basın toplantısıyla tanıttı.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, toplantıda yaptığı konuşmada, Vodafone 3G hizmetlerinin, hem teknolojik altyapı, hem de abonelere sunulan hizmetler ve cihazlar bakımından fark taşıdığını belirtti.

Nisan ayında başlattıkları uzun vadeli stratejik programın olumlu sonuçlarını almaya başladıklarını belirterek, şu bilgileri verdi:

Bu süreçte güçlü bir marka yaratmaya odaklandık ve reklam temamızı “Vodafone’da fark var” olarak yeniledik. Son 4 ayda 56 yeni mağaza açtık. Mağazalarımızın sayısı 826’ya, dağıtım kanallarımızın sayısı 34’e, toplam alt bayilerimizin sayısı ise 14.600’e ulaştı. 3G de dahil toplam 13.000 baz istasyonuna sahibiz. 2009 - 2010 birinci çeyrek (Nisan- Haziran 2009) finansal sonuçlarımızla abone başına gelirimizde (ARPU) son çeyreğe göre yüzde 23; ciromuzda ise yüzde 15,5’lik artış sağladık. Halihazirda gerek abone pazar payı gerekse ciro pazar payında 2. operatör konumumuzu ileriki dönemde daha da güçlendirecegiz.”

Numara taşınabilirliğinin operatörlere etkisi konusunda da çeşitli yorumların yapılmakta olduğunu söyleyen Timuray konuya ilişkin olarak şöyle dedi: “2008 Kasım - 2009 Mart ayları arasında abone kaybettik. Ancak bu eğilim Nisan 2009’dan itibaren tamamen tersine döndü ve Nisan-Temmuz arasında 335.000 abone ile en fazla net abone kazanan operatör Vodafone oldu. Ayrıca aktif aboneye odaklanma stratejimizle abone başına gelirde de artış sağladık.”

Basın toplantısına 3G ile görüntülü olarak bağlanan Vodafone Group CEO’su Vittorio Colao da Türkiye’nin 17. ülke olarak Vodafone 3G şebekesine katıldığını belirterek “Türkiye’ye bağlıyız; sürekli geliştirdiğimiz şebekemizle ve hizmetlerimizle daha uzun süre Türkiye’de olacağız, Türkiye’ de işlerimiz iyileşiyor, son dönemdeki olumlu performans sonuçlarından memnunuz” dedi.