Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile yapılmasına ilişkin sözleşmenin imzalandığını söyledi. Projenin şantiyelerinin kurulduğunu, yer teslimlerinin yeni yeni yapıldığını ifade eden Turhan, ilk etapta Gebze Dilovası mevkiinde, körfez köprüsünün güzargahı üzerinde yer teslimi yapıldığını ve projenin temel atma töreninin 28 Ekim'de yapılacağını kaydetti. 

Otoyol, köprü ve tesislerin inşaatında yaklaşık 84 kilometrekarelik bir alanın kullanılacağını tahmin ettiklerini bildiren Turhan, kamulaştırma işlemlerine yönelik çalışmalara yaklaşık bir yıl önce başladıklarını kaydetti. Kamulaştırma projelerini hazırlayarak mülk sahipleri ile görüşmelere başladıklarını dile getiren Turhan, kamu arazisi olan yerlerdeki kurumlarla da yazışmaları yaptıklarını anlattı. Turhan, ''Öncelikli olarak çalışmalarımıza tüm güzergah boyunca başladık ancak özel mülkiyetin daha fazla olduğu Gebze-Bursa ve İzmir-Manisa arasındaki kesimlerde vatandaşlarla görüşmelere hız verdik'' dedi.
 
KREDİ ANLAŞMASININ YÜRÜRLÜGE GİRMESİ İLE SÜRE BAŞLAYACAK
Turhan, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinin sözleşmesinde yapım ve işletme süresinin ise 22 yıl 4 ay olduğunu hatırlatarak, ''Projenin esas resmi süreci kredi anlaşmasının imzalanıp yürürlüğe girmesi ile başlayacak. Bizim verdiğimiz süre sözleşmeyi imzaladığımız tarihten itibaren 6 aydır. Kredi anlaşması daha önce imzalanıp, yürürlüğe girerse, süre daha önce de başlayabilir. İş programı kredi anlaşmasının yürürlüğe girmesi ile başlayacak'' diye konuştu. 

Projenin azami yapım süresinin sözleşmede 7 yıl olarak belirlendiğine dikkati çeken Turhan, şöyle konuştu: 

''Firma, 7 yıldan önce yapımı bitirerek, Karayolları Genel Müdürlüğünün oluru ile, otoyolu ve köprüyü kısmi veya kesim halinde trafiğe açabilir. Dolayısı ile gelir elde etmeye başlayabilir. Otoyolun yapımında 7 yıldan geç kalırsa cezai duruma düşer. Gebze ile İzmir arasındaki projede, firma Gebze ve İzmir olmak üzere iki uçtan yoğun şekilde çalışmaya başlamayı hedefliyor. Firma, otoyolun trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ve İzmir-Manisa kesimlerini bitirerek öncelikli olarak hizmete açmayı istiyor. Otoyolun tamamını, körfez köprüsü de dahil olmak üzere 5 yılda tamamlamayı istediklerini ifade ediyorlar.''
 
''KÖRFEZ KÖPRÜSÜNÜN 3,5 YILDAN ÖNCE TAMAMLANMASI MÜMKÜN GÖRÜLMÜYOR''
Turhan, proje kapsamında Körfez köprüsü uygulama projelerinin çalışmalarına başladıklarını belirterek, köprünün inşa edileceği bölgeye ilişkin deniz altının zemin etüdlerinin, sondajların tamamlandığını söyledi. Elde edilen değerlere göre, köprünün projelendirildiğini ifade eden Turhan, hazırlanan projelerin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından inceleneceğini ve inşaata başlama izninin verileceğini dile getirdi. 

Projenin en önemli kesiminin körfez köprüsü olduğuna işaret eden Turhan, köprünün yapılabilirliği bakımından 3,5 yıldan önce tamamlanmasının mümkün görülmediğini anlattı. Köprünün inşaatına, projelerin tamamlanmasının ardından, 2011 yılı içinde başlanacağına işaret eden Turhan, köprünün deniz içindeki ayaklarının inşaatı ile deniz dışındaki viyadükler ve köprüyü taşıyacak kabloların bağlanacağı ankraj bloklarının inşaatına hemen başlayacaklarını ve 2012'nin başlarında köprünün temellerinden deniz yüzeyine çıkmış olacaklarını söyledi.