600 milyon dolarlık şirket ama hiçbir geliri yok

Vine'ın kapanacağının açıklamasının ardından 72 milyon dolarlık yatırım alan animasyonlu GIF'lerin üreticisi Giphy 600 milyon dolarlık değere ulaştı. Ancak elle tutulur geliri olmayan şirketin nasıl büyüyeceği merak konusu.

ntv.com.tr 01.11.2016 - 11:33 | Son Güncelleme : 01.11.2016 - 11:34

600 milyon dolarlık şirket ama hiçbir geliri yok

Sosyal medyada her gün artan animasyonlu GIF'leri üreten Giphy'nin değeri şaşırtıyor.

Sadece 3 yıl önce kurulan şirket son olarak girişimcilerden 72 milyon dolarlık yatırım aldı. Platform şubat ayında da 55 milyon dolarlık yatırım almıştı.

Şirketin yatırımcıları arasında Draper Fisher Jurvetson, Institutional Venture Partners ve China Media Capital yer aldı.

DEĞERİ WASHINGTON POST'UN İKİ KATINDAN FAZLA

Son yatırımla şirketin değeri 600 milyon dolara ulaştı. Bu rakam Amazon CEO'su Jeff Bezos'un Washington Post'a ödediği 250 milyon doların iki katından fazla.

YATIRIMCININ UMUDU: SEVİLEN FORMAT

Şirketin yatırımcılarından Draper Fisher Jurvetson'ın ortağı Barry Schuler, GIF'in tüketiciler tarafından sevilen bir format olduğunu ve şansları konusunda iyimser olduğunu belirtti.

ELLE TUTULUR GELİRİ YOK

Milyonlarca dolarlık şirketin elle tutulur hiçbir geliri yok. Şirket teknolojik gelişmeler ve çalışanları için parayı şimdilik fonlardan harcıyor. Peki bu nereye kadar gidecek?

CEO'SU REKLAM FIRSATI GÖRÜYOR AMA..

Giphy’nin kurucusu ve CEO’su Alex Chung reklam konusunda önemli bir fırsat gördüğünü belirtse de, bunun nasıl olacağı henüz belli değil.

Giphy’nin kurucusu ve CEO’su Alex Chung
Giphy’nin kurucusu ve CEO’su Alex Chung

HER GÜN 100 MİLYONDAN FAZLA İZLENİYOR

Şirket geçen hafta 1 milyardan fazla GIF yayınladığını açıkladı. 5-10 saniyelik mini klipler her gün 100 milyondan fazla insan tarafından izleniyor. Özellikle ABD seçim kampanyası ve popüler TV şovlarıyla ilgili içerikler dikkat çekiyor.

VINE'IN VİDEOLARINA TALİP

Giphy'nin Silikon Vadisi'nin ilgisini çekerek milyonlarca dolarlık fon alması kısa video paylaşım platformu Vine'ın kapanacağının açıklanmasının hemen ardından geldi. Vine'daki videolara da talip olduğunu açıklayan şirket mevcut videoları GIF formatına çeviren bir araç da geliştirdi.

VINE GİBİ Mİ OLACAK, YOKSA YENİ BİR FENOMEN Mİ?

Twitter, Vine’ı 2012'de 30 milyon dolara satın almıştı. Platform hızla popülerleştiği ilk yıllarında 200 milyon aktif kullanıcı rakamına ulaştı. Ancak daha sonra özellikle Snapchat ve Instagram rekabetiyle başa çıkamayınca popülerliğini de yitirdi.

Giphy'nin gelir elde etmeden ne kadar büyüyeceğini zaman gösterecek.

Sayfa Yükleniyor...