Kanyon Alışveriş Merkezi'ndeki Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) merkez ofisinde, sektörün 2009 yılının ilk yarı değerlendirilmesi ve ikinci yarı hedeflerinin ele alındığı basın toplantısında AYD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine haziran ayında ulaşıldığını bildirdi.

Kodal, AYD ve Akademetre Research işbirliğiyle oluşturulan AVM endeksine göre haziran ayında ciro endeksinin geçen yılın haziran ayına göre yüzde 4, bu yılın mayıs ayına göre de yüzde 2 arttığını dile getirerek, bu yılın en yüksek ciro endeksi verilerine haziran ayında ulaşıldığını belirtti.

Kapı girişi endeksinde ise geçen yıla oranla yüzde 4 daralma gözlendiğini ifade eden Kodal, şunları söyledi:

''AVM'lerde, 2009 yılının ilk 6 ayında 450 milyon ziyaret ve 9,5 milyar lira ciro gerçekleşti. Haziran ayında ziyaretçi sayısı yüzde 4 düştü ama cirolarda artış var. İnsanlar AVM'lere para harcamak için gelmeye başladı. Ziyaretçi sayısında azalma olurken ciroların artmış olmasının, gelen ziyaretçilerin AVM'lerde daha çok harcama yapmış olduğunun bir göstergesi sayılabilir.

2009 yılı sonu itibariyle ise cironun 20 milyar lira ziyaretçi rakamlarının ise 1 milyar kişi olacağı öngörülüyor. 2009 ilk yarı yılda açılmış olan AVM'ler ile birlikte Türkiye'deki AVM sayısı toplam 35 ilde 217'ye ulaşırken toplam kiralanabilir alan 5 milyon metre kareye ulaştı. 2009'un ikinci yarısında açılması planlanan AVM'lerle birlikte sektöre 1 milyon metre kare kiralanabilir alan daha eklenmiş olacak. Böylece 2009 yılının sonunda toplam kiralanabilir alan 6 milyon metre kareye ulaşacak.''

Hakan Kodal, krizden çıkışın sinyallerinin yavaş yavaş görülmeye başlandığını, insanların kriz psikolojisinden kurtularak alışveriş yapmaya başladığını vurgulayarak, İstanbul'un krize girişte de çıkışta da ilk tepkiyi veren şehir olduğunu kaydetti.

İstanbul'daki AVM'lerde toparlanmanın daha hızlı olacağını ifade eden Kodal, Anadolu'daki AVM'lerde ise Eylül ayından itibaren ise toparlanmanın görüleceğini bildirdi.