İndirimli perakende zinciri BİM 2012'de Türkiye'de 400'ün üzerinde, Fas'ta ise 50 yeni mağaza açılışıyla 2011'deki yüzde 25'e benzer ciro büyümesi beklerken; önümüzdeki yıllarda EBITDA marjını yüzde 5 civarında, net kâr marjını da yüzde 3.5-4 aralığında tutmayı hedefliyor.

BİM'in dün açıkladığı 2011 finansal sonuçlarına göre, satış gelirleri yaklaşık yüzde 25 artışla 8.19 milyar lira, net kârı ise yüzde 22 artışla 299 milyon lira olarak gerçekleşti.

Şirketin 2011 finansal sonuçları ve 2012 hedefleriyle ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan BİM İcra kurulu Üyesi ve CFO'su Haluk Dortluoğlu, "2011'de EBITDA marjımız yüzde 5.2 ile tamamen beklentimiz doğrultusunda gerçekleşti. Net kâr marjımız geçen yıl (2010) yüzde 3.7 idi. Bu yıl (2011) da yüzde 3.7 oldu. Fiyatları düşürerek, kâr marjımızın yükselmesine müsaade etmiyoruz. Önümüzdeki yıllarda EBITDA marjını yüzde 5 civarında tutmayı hedefliyoruz...Net kâr marjını da yüzde 3.5-4 arası hedefliyoruz" dedi.

BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç ise 2012'de istikrarlı büyümeye sürdürmek istediklerini belirterek, "2012'de ciroda 2011'e benzer büyüme bekliyoruz" diye konuştu. Aykaç, büyüme planları doğrultusunda 2012'de özel markalı ürünleri geliştirmek için çalışmalar yapmayı planladıklarını, ayrıca taze et, meyve-sebze, kişisel bakım ve dondurulmuş gıda alanlarına özellikle önem vereceklerini belirtti.

Toplantıda verilen bilgiye göre, BİM 2012'de toplam 300 milyon lira yatırımla Türkiye'de 400'den fazla yeni mağaza ve 5 yeni bölge deposu, Fas'ta da 50 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Şirket 2012'de 2 bin 200 yeni istihdam sağlayacak.

BİM, 2011 yılında 183 milyon lira yatırım harcaması gerçekleştirerek, 338 mağaza açmıştı. BİM'in Türkiye'deki mağaza sayısı 2011 sonu itibariyle 3 bin 289'a, bugün itibariyle ise 3 bin 345'e ulaşırken, Fas'taki mağaza sayısı ise 80. Dortluoğlu, "Yıl sonunda 3 bin 700'den fazla mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Fas'taki mağaza sayımızı 126'ya çıkarmayı amaçlıyoruz. Ayrıca ikinci bir yurtdışı pazar olarak Mısır için çalışmalara başlıyoruz" dedi.

MISIR'DA MAĞAZA AÇILIŞI 2013'TE
Mısır pazarına BİM'in yüzde 100 kendi iştiraki olacak bir şirketle faaliyete başlamayı düşündüğünü belirten Dortluoğlu, daha sonraki süreçte ise belki bir ortaklık düşünebileceklerini ifade etti. Dortluoğlu, "Mısırda'ki mağaza açılışını 2013'ün ilk yarısında yapabiliriz, bu yılı hazırlık çalışmalarıyla geçireceğiz" diye konuştu. Dortluoğlu, 2013'te Mısır'da en az 10 mağaza açmayı planladıklarını ifade etti.

BİM'in Mısır'ı tercih etme sebebi olarak ise, yüksek nüfus ve işleyen bir yasal sistemin yanı sıra, Ortadoğu'nun üretim üssü olması dolayısıyla tedarik açısından kolay bir lokasyonda bulunması ve ülkedeki perakende pazarının yüzde 95'inin bakkallardan oluşması gösterildi.

Dortluoğlu, orta vadede ise, Suudi Arabistan pazarına yönelik ilgilerinin de sürdüğünü ifade etti.