BİM 2 bin kişiye iş verecek

Türkiye'nin önde gelen perakende zircirlerinden BİM, bu yıl 350 yeni mağaza açmayı ve 2 bin yeni istihdam yaratmayı hedefliyor.

BİM'in 2008 yılı sonuçlarını ve bu yılki hedeflerini kamuoyu ile paylaşmak üzere düzenlenen basın toplantısında BİM CEO'su Jos Simons, "Fas'ta yılsonuna kadar 40 mağaza açacağız. Bu mağazalar için yapacağımız yatırımın finansmanını kendi öz kaynaklarımızdan karşılayacağız.

4-5 yıl içinde Fas'taki mağaza sayımızı 250'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Daha önce Fas yatırımımızı ilk etapta 10-20 mağaza olarak planlamıştık. Daha sonra mevsimsel nedenlerle bu sayıyı artırdık."

Simons, Kasım 2008'de Reuters ile söyleşisinde, Türkiye dışındaki büyüme hedefleriyle ilgili olarak, "Mart ayında 10 ila 20 mağaza açarak Fas'taki faaliyetlerimize başlayacağız. Güney Akdeniz pazarlarında faaliyet göstermeyi planlıyoruz. Bu bölgede Fas'ın yanı sıra Mısır, Cezayir ve İran pazarları ile ilgileniyoruz" diye konuşmuştu.

BİM CFO'su Haluk Dörtlüoğlu ise basın toplantısında yaptığı konuşmada, 2008 yılında 191 milyon lira yatırım yaptıklarını vurgulayarak, bu yıl Türkiye'deki operasyonları için yapacakları yatırımın toplam 110 milyon lira olacağını söyledi.

    Dörtlüoğlu, Fas'ta yapacakları yatırımın bu miktara dahil olmadığına dikkat çekerek, "Fas yatırımımız, Türkiye için  belirlediğimiz 110 milyon liranın üstüne birkaç milyon daha eklenmesini gerektirebilir" dedi.

2 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
    Geçen yıl 551 yeni mağaza açarak 2008 sonu itibariyle mağaza sayılarını 2,285'e yükselttiklerini belirten Dörtlüoğlu, bu  yıl 350 yeni mağaza açmayı ve 2,000 yeni istihdam yaratmayı hedeflediklerini kaydetti. BİM'in bugün itibariyle 2,330 mağazası ve 14,000'in üzerinde çalışanı bulunuyor.

    Tedarikçilerin BİM için ürettiği "özel markalı" ürünlerin toplam satışları içindeki payını 2007'deki yüzde 51'lik  seviyesinden 2008'de yüzde 56'ya yükselttiklerini ifade eden Dörtlüoğlu, "BİM'in özel markalı ürünleri piyasadaki markalı  muadillerinden yüzde 15-45 arası daha ucuz. Biz özel markalı
ürünlerimizin payını daha da artırmayı planlıyoruz" dedi ve  ekledi:     "Türkiye'de organize gıda perakendesinin, toplam gıda perakendesi içindeki payı yüzde 40 civarı. Gelişmiş ekonomilerde  bu oran yüzde 90'a kadar çıkıyor. Dolayısıyla Türkiye'deki bu potansiyeli sonuna kadar kullanmakta kararlıyız." 

    Dörtlüoğlu ayrıca, herhangi bir satın alma plalamadıklarını, gelecek dönemde yeni mağazalar açarak tam anlamıyla  organik bir büyüme gerçekleştirmek istediklerini sözlerine ekledi.

    BİM 2008 yılını, önceki yıla göre yüzde 42'lik artışla 4.2 milyar lira ciro ile tamamladı. Şirket 2008'de, önceki yıla göre  yüzde 5.3'lük artışla 114.2 milyon lira net kâr elde etti.

    Türkiye'deki faaliyetlerine 1995 yılında 21 mağazayla başlayan BİM'in hisselerinin yüzde 49.79'u İMKB'de işlem görüyor,  şirketin geri kalan hisseleri ise şahıslarda bulunuyor.

Sayfa Yükleniyor...