Bursa’da Anatolium Açılıyor…

Birçok büyük markaya ev sahipliği yapacak olan Anatolium, 30 Mart 2010’da kapılarını açacak.

Bursa’da Anatolium Açılıyor…

Proje yatırımı ve geliştirilmesi Maya Grubu tarafından yapılan ve nihai yatırımcısı Corio Grubu olan Anatolium Bursa Alışveriş Merkezi, 30 Mart 2010’da açılacak.

Anatolium Bursa’nın, 84 bin metrekarelik satış alanıyla kentte bugüne kadar yapılan "en büyük AVM" olması planlanıyor. 165 mağazanın yer alacağı AVM’nin 4 ana kiracısı IKEA, CarrefourSa, yapı market Leroy Merlin ve elektronik mağaza Best Buy olacak.

Maya Holding Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat Grubu Başkanı Fuat Atalay, projeye ilişkin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmasında, Türkiye’deki AVM yoğunluğunun farkında olduklarını, bu yatırımın ise dikkatle ele alınması gerektiğini belirtti.

Atalay, küresel krizin etkilerinin yaşandığını, ancak Bursa’da perakende hayatının giderek canlandığını ve bu yatırımın doğrudan 6 bine yakın istihdam sağlayacağını kaydetti.

İlk fizibilitelerde proje yatırım öngörüsünün 155 milyon avro civarında olduğunu ve projenin plan doğrultusunda devam ettiğini belirten Atalay, aylık 800 bin-1 milyon ziyaretçi hedeflediklerini bildirdi.

Fuat Atalay, Ankara ve Antalya’da da AVM açma planları bulunduğunu, ancak bu konuda henüz bir adım atmadıklarını söyledi.

Her Yıla Bir Mağaza

Maya Grup Üst Yöneticisi (CEO) Nuri Özsüer ise Anatolium Bursa’nın şehir için iddialı bir proje olduğunu dile getirerek, yatırımı kriz döneminde yapmanın Türkiye’ye katkı sağlayacağını ve iyileşen perakende pazarında iyi bir yerde olacağına inandıklarını vurguladı.

Özsüer, Bursa’da kendi yaptıkları ölçekte bir AVM bulunmadığına işaret ederek, içinde Bursa’da bulunmayan mağazaların yer alacağı Anatolium Bursa’nın, diğer AVM’lerden farklı bir güzergahta İstanbul yolu üzerinde yer aldığını belirtti.

Son 3 aylık satışlara bakıldığında perakende sektöründe düzelme olduğuna dikkati çeken Özsüer, ekonomik göstergelerin gelecek planlarına yol göstereceğini, Antalya ve Ankara’daki AVM yatırımlarını önümüzdeki 2 yıl içinde hayata geçirmeyi öngördüklerini bildirdi.

Nuri Özsüer, Türkiye operasyonlarını yürüttükleri IKEA’da 3 yıl içinde toplam 7 mağazaya ulaşabileceklerini kaydederek, her yıl 1 adet mağaza açmanın başarı olacağını, dolayısıyla önümüzdeki 3 yılda hedefin 3 mağaza olduğunu söyledi.

Corio Türkiye Genel Müdürü Koray Özgül de, Bursa’nın önem verdikleri bir şehir olduğunu vurgularken, AVM’leri birbirinden farklılaştırmak gerektiğini, projede detaylı düşündüklerini ifade etti. Düşündükleri yatırımın uzun dönemli olduğuna ve krizin geçici olduğuna işaret eden Özgül, "20 yıl içinde birkaç yılın pek bir önemi yok" dedi.



Sayfa Yükleniyor...