Sabancı Holding ve Fransız Carrefour'un ortak iştiraki Carrefoursa yılın ilk yarısında 29 mağaza açtı. Şirket yıl sonuna kadar 60 tane daha açacak.

Carrefoursa ilk yarıda 1.352 yeni istihdam yarattı, 3 yıl içinde 7 bin istihdam daha yaratmayı hedefliyor.

Carrefoursa Genel Müdürü Guillaume Vicaire, Carrefoursa'nın Türkiye'deki faaliyetlerine ilişkin düzenlediği basın toplantısında, Türkiye'deki krizin bugüne kadar yaşanan krizlerden ve dünyada meydana gelen krizden farklı olduğunu, 2001'deki krize göre çok büyük bir fark bulunduğunu ifade ederek, 2001'deki krizde tüm tüketim kalemlerinde bıçak gibi bir kesilme yaşandığını, bu krizde ise sistemin ciddi şekilde direndiğini, gıda sektöründeki büyümenin aynı şekilde devam ettiğini söyledi.

Guillaume Vicaire, ''Gıda açısından Türkiye tüm Avrupa ülkeleri içinde ilk çeyrekte en iyi rakamları elde eden ülke. İlk yarıda gıda sektöründe yüzde 8-10 arasında bir büyüme yaşandı'' şeklinde konuştu.

Türkiye ekonomisi ve pazarına çok iyimser yaklaştığını ifade eden Vicaire, ''Türkiye'nin Avrupa içinde gıda sektöründe en dinamik ülke olduğuna inanıyorum. Her ne kadar geçmişteki büyüme hızına göre daha yavaş, ağır seyreden bir büyüme olsa da gıda sektöründe yine geçtiğimiz yıla göre bir büyümeyi izleyebiliyoruz'' dedi.

Dağıtım zincirlerinin Türkiye'de yeni mağazalar açtığını, yatırımlar yaptığını, Türkiye'de genç bir nüfus olduğunu ve kentleşmeye yönelmenin hız kazandığını anlatan Vicaire, ekonominin hızla büyüdüğünü, perakendenin Türkiye'de halen gelişim gösterdiğini kaydetti.

BÜYÜMEYE EŞLİK ETMEK İSTİYORUZ
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Vicaire, Türkiye'de 16 yıldır faaliyet gösterdiklerini hatırlatarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Düşüncemiz burada kalıcı olmak ve Türkiye'de büyümektir. Birinci arzumuz Türkiye'nin büyümesine eşlik etmektir, Türkiye'de çok daha fazla müşteriye hitap edebilmek adına Carrefoursa çözümlerini üretebilmektir. Geçen yıl sizlere 3 yıl içerisinde mağaza sayımızı ikiye katlamak gibi bir hedefimiz olduğundan bahsetmiştim. Geçen yıl vermiş olduğumuz sözümüzün, yaptığımız açıklamanın halen geçerli olduğunu, aynı yolda ilerlediğimizi söylemek isterim. Bu aşamada ticari koşullar elverdiği ölçüde de, müşterilerin ihtiyacı olduğu ölçüde organik olarak büyümeye, yeni mağazalar açmaya veya mevcut mağazaların satın alınması yoluyla büyümeye devam edeceğiz.''