Cigna: Türkiye'de fırsat çıkarsa değerlendiririz

ABD'li sigorta şirketi Cigna'nın CEO'su Cordani, Türkiye'de karşılarına satın alma fırsatı çıkması durumunda değerlendirebileceklerini açıkladı.

ABD'li sigorta şirketi Cigna CEO'su David Cordani, Türkiye'de bir satın alma fırsatı çıkması halinde bunu değerlendireceklerini söyledi.

Ağustos ayında gerekli izinlerini alarak Türkiye'de faaliyetlerine başlayan Cigna'nın CEO'su Cordani, gazetecilerle yaptığı söyleşide, yeni pazarlara girmeden önce ortaklık, satın alma ya da organik olarak şirket kurmayı değerlendirdiklerini belirterek, sektörde yaklaşımlarının diğer şirketlerden farklı olması nedeniyle Türkiye pazarına da ilk etapta satın alma yoluyla girmenin zorlu olacağını söyledi.

Cordani, "Dolayısıyla global olarak pazarlara ilk girişimiz organiktir, sonrasında ise satın alma ya da çeşitli ortaklık fırsatlarını değerlendiririz. Burada da karşımıza çıkan satın alma fırsatlarını değerlendiririz" dedi.

Türkiye'de ilk etapta hayat, sağlık ve ferdi kaza sigortası alanlarında faaliyet gösterecek olan Cigna, global olarak ayrıca uluslararası yönetici sigortası ve kapsamlı özel sağlık sigortası ürünleri de sunuyor. Şirket Türkiye'de telefon, televizyon ve internet aracılığıyla müşterilerine ulaşmayı hedefliyor.

Cigna Hayat Sigorta Genel Müdürü Refik Berkol, "Türkiye'de sigorta alanında penetrasyonlar oldukça düşük. Kişi başına ortalama prim üretimi yaklaşık 100 dolar, dünya genelinde ise 550 dolar civarında. Tüm sigorta sektöründe bugün itibariyle 30 milyar dolarlık ek prim üretimi fırsatı var. İlk olarak müşterilerimize temel ürünlerle ulaşmaya başlayacağız, sonrasında ise daha kapsamlı ürünler sunacağız" dedi.

New York Borsası'nda işlem gören Cigna'nın internet sitesinde yer alan bilgilere göre, şirketin ikinci çeyrekte konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarak 5.5 milyar dolar, faaliyet kârı 418 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Sayfa Yükleniyor...