Yatırımcı İlişkileri Derneği, İMKB ve Deutsche Bank'in İstanbul'da düzenlediği yatırımcı ilişkileri seminerinden şirket yöneticilerine finans medyasının gücünü kullanın tavsiyesi çıktı.

Şirketlere danışmanlık veren uluslararası iletişim firması Grayling Yönetim Kurulu Başkanı Anne McBride, "CNBC-e'ye haber olun" dedi.

McBride şöyle konuştu: "Finans medyasının yatırımcılar üzerindeki etkisini anlatmak için hiçbir söz yeterli değil. ABD'de CNBC'ye konuk olduğunuzda 15 milyon kişiye aynı anda ulaşıyorsunuz. Yani karar vericilere o an ulaşmış oluyorsunuz. ABD'de bir yöneticinin CNBC'ye röportaj verdiği gün, borsada şirketin hisse senetlerinde inanılmaz bir hareketlilik göze çarpıyor. İşlem hacmi 3 ile 10 kat arasında artıyor. Haber kötü olsa bile şirketin değeri genelde yukarı yönlü hareket ediyor. Çünkü yatırımcılar için şirkete dair bir vizyon, bir perspektif görmek çok önemli. Haber kötüyse de bu olumsuzluklarla mücadele edebilecek güçte olduğunuzu bilmek istiyorlar."

McBride, "Türk şirketlerine CNBC-e'ye çıkma tavsiyesinde bulunuyor musunuz?" sorununu "Kesinlikle" şeklinde yanıtladı.

Şirketler için bir başka tavsiye ise CNBC-e'de çıkan röportajların internet sitelerine konulması oldu.

Investis Limited Direktörü Al Loehnis "Şirketlerin internet siteleri yatırım kararında yüzde 76 oranında etkili. CNBC'ye çıktıysanız o röportajı mutlaka internet sitesine koyun. Medya mensuplarına da olabildiğince şirketinize ve faaliyet gösterdiğiniz sektöre dair bilgi verin. Pazar lideri olmak istiyorum gibi muğlak ifadelerden kaçının, detay verin. Çünkü medya mensuplarının fazla vakti yok, kısa sürede en doğru bilgiye ulaşmaları sizin için de önemli" dedi.