Dijital reklam pazarı 2014 yılında 1.409 milyon liraya ulaştı

IAB Türkiye, 2014 yılı AdEx-TR dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Açıklamaya göre dijital reklam yatırımları, 2014 yılında 2013 yılına göre yüzde 20,5 oranında artarak 1.409 milyon liraya ulaştı.

Dijital reklam pazarı 2014 yılında 1.409 milyon liraya ulaştı

2014 yılı yatırımlarında 2013'e oranla en çok artış görülen kategoriler yüzde 57,7 ile mobil gösterim reklamları ve yüzde 44,9 ile video reklamları oldu.

IAB Türkiye'nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2014 yılı toplamında 520 milyon lira. Display reklamlar kategorisinde en büyük artış 353 milyon lirayla gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımlarında görüldü. Video reklam yatırımları 101 milyon lira olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları 40 milyon liraya, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 27 milyon liraya ulaştı.

2014 yılı yatırımlarında 2013’e oranla en çok artış görülen kategoriler ise mobil gösterim reklamları (%57,7) ve video reklamları (%44,9) oldu. Arama motoru reklam yatırımları 2014 yılı toplamında 733 milyon liraya ulaşırken, arama motoru reklam yatırımlarının alt kategorilerinde yer alan ücretli sıralama 492 milyon liraya, arama motoru görüntülü reklam yatırımları ise 241 milyon liraya çıktı.

Dijital reklam pazarı 2014 yılında 1.409 milyon liraya ulaştı - 1

Mobil reklam yatırımları kategorisinde yer alan, mobil gösterim reklam yatırımlarında 26 milyon lira; mobil opt-in SMS/MMS yatırımlarında ise 32 milyon liraya ulaşan bir büyüme gözlemlendi. Kategori toplamı 2014 yılında 58 milyon liraya yükseldi.

IAB Türkiye’nin 2014 yılı dijital reklam yatırımları verilerine göre, internet ilan sayfası reklam yatırımları 84 milyon liraya ulaştı. Giderek büyüyen e-posta ve oyun içi reklamlar ise 2014 yılında 6’şar milyon lira oldu.

Dijital reklam pazarı 2014 yılında 1.409 milyon liraya ulaştı - 2 IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun

''PAZAR PAYININ %23-%24’LERE KADAR ÇIKACAĞINI TAHMİN EDİYORUM''

IAB Türkiye’nin yeni Başkanı Dr. Mahmut Kurşun sektörün geldiği noktayı değerlendirirken şunları söyledi: “PWC Global Entertainment ve Media Outlook raporu 2013-2018 arasında dünya reklam yatırımlarının, yıllık ortalama %4.4 büyüme ile 515 milyar dolardan 640 milyar dolara çıkacağı öngörüyor. İnternet büyüme oranı ise, ortalamanın 2.4 katı olarak, yani %10.7 hesaplanmış. Türkiye’de son 3 yıla ait veriler incelendiğinde aynı katsayı karşımıza çıkıyor. Yani dijital, pazarın genel ortalamasının 2 katından daha fazla bir büyüme seyri izliyor. Bu trendin süreceğini ve mevcut durumda %18-20 olan pazar payının %23-%24’lere kadar çıkacağını tahmin ediyorum.''

Sayfa Yükleniyor...