Doğuş Otomotiv'in kârı yüzde 261 arttı

Doğuş Otomotiv CEO'su Bilaloğlu, yılın ilk yarısında, şirketin konsolide net kârının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 261 oranında artarak 72,5 milyon lira olarak gerçekleştiğini açıkladı.

Doğuş Otomotiv, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Doğuş Otomotiv CEO'su Ali Bilaloğlu ve Doğuş Otomotiv CFO'su Berk Çağdaş'ın katılımlarıyla gerçekleştirdiği bilgilendirme toplantısıyla 2010 ilk yarıyıl finansal sonuçları ve yıl sonu hedeflerini kamuoyu ile paylaştı.

Ali Bilaloğlu, global ekonomik krizin ardından 2009 yılı sonunda hissedilmeye başlanan toparlanma sinyallerinin 2010 yılı itibarı ile etkisini gösterdiğini belirtti.

Doğuş Otomotiv olarak erken uyarı sistemlerini değerlendirerek, kriz dönemine hazırlıklı girdiklerini dile getiren Bilaloğlu, son yıllarda hem maliyet kontrolünü hem de esnek gider yapısını yönetim felsefeleri haline getirdiklerini anlattı.

Bilaloğlu, bu dönemde bu anlayışlarının kendilerini avantajlı kıldığını ve 2010 yılında sağlamlaştırdıkları maliyet yapılarının tanıdığı esneklik sayesinde sektörden hızlı büyüdüklerini ifade ederek, ''Hedefimiz kadar sattık, hedefimiz kadar büyüdük. Pazarı iyi analiz ederek doğru öngörülerde bulunduk'' dedi.

Doğuş Otomotiv'in ilk yarı sonunda konsolide net kârının, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 261 oranında artarak 72,5 milyon lira olarak gerçekleştirdiğini, aynı dönemde toplam net satışlarının 1 milyar 393 milyon lira olduğunu ifade eden Bilaloğlu, 2010 yılı sonunda 2,7–2,9 milyar lira ciro hedeflediklerini bildirdi.

Ali Bilaloğlu, Türkiye'nin 2009 yılı krizini iyi ve etkin olarak yönetebildiğini, sektörlerin olumlu sinyaller vermeye başlaması ile 2010 yılında tüm dünyada toparlanma sürecine girildiğini vurgulayarak, şunları söyledi:

''Bu paralelde sene başından bu yana otomotiv sektöründe de canlılık yaşanıyor. Pazardaki hareketliliği açıklayan en önemli faktörlerin piyasa koşullarındaki iyileşme, kredi faizlerindeki indirimler ve göreceli olarak istikrarlı bir olduğunu düşünüyoruz. Asıl olarak ise beklentilerin olumlu yönde gelişmesi etkili oldu. 2010 yılının ilk altı ayında toptan satışlar ağır vasıta dahil 300 bin adedi aşmış olup, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 oranında bir artış kaydedildi. Bu, sektörümüzün hareketliliğini gösteren anlamlı bir artıştır.

Perakende verilere baktığımızda Türkiye otomotiv pazarında 2010 yılı Ocak-Haziran kümülatif binek ve hafif ticari araç toptan pazarı 291 bin 905 adet olarak gerçekleşti. 268 bin adet olan Ocak-Haziran 2009 binek ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 9 oranında arttı. Toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 14 artarak 95 bin 031 adet olarak gerçekleşti. Biz 2010 yılı binek, hafif ticari ve ağır ticari araç toplam pazarını 680 bin adetin üzerinde olacağını öngörüyoruz. Geçen seneye göre yüzde 15 oranında bir pazar büyümesi olacağını tahmin ediyoruz.''

SATIŞTA YÜZDE 45 BÜYÜME
Doğuş Otomotiv'de 2010 yılının ilk yarısını değerlendiren Bilaloğlu, bu yılın ilk altı ayındaki satış performansları ile geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 45 oranında büyüme sağladıklarını, aynı dönemde toptan pazarın ise yüzde 10 büyüdüğünü kaydetti.

Bilaloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Bununla birlikte, yine Ocak-Haziran 2010 döneminde lüks segmentte Doğuş Otomotiv yüzde 51 büyüme kaydederken, aynı dönemde lüks segmentte bu büyüme toptan pazar için yüzde 9 oranında gerçekleşti. Ayrıca, Doğuş Otomotiv hafif ticari araç pazarında Ocak-Haziran 2010 döneminde bir önceki sene aynı döneme göre yüzde 60 büyürken; aynı dönemde toptan hafif ticari pazarı yüzde 14 büyüme sağladı.

Son olarak, toptan pazarda Volkswagen markamız yüzde 2,2 ile, ağır vasıta satışları içinde de Scania markamız yüzde 3,6 lık pazar payı artışları ile pazarlarında en yüksek performansa imza atmışlardır. 2009 yılı kriz yılı olarak geçti. Daha çok nakit parası olan tüketiciler peşin olarak araç alımı yaptılar. Bu yıl ise kriz öncesi dönemine geri dönüldü. Geçtiğimiz yıl nakit parası olan araç satın alırken, artık geleceğine güvenen araç alıyor.''

Temmuz ayında da bu pazardaki bu ivmenin artarak devam ettiğini dile getiren Bilaloğlu, Doğuş Otomotiv olarak toptan satışlarda tarihlerinin en düşük araç stoku ile çalıştıklarını, binek otomobilde stoklarının olmadığını, ticari araçlarda ise 4-5 adet stoklarının bulunduğunu, asıl sıkıntılarının tedarik olduğunu anlattı.

Ali Bilaloğlu, yıl sonuna kadar Doğuş Otomotiv olarak, 75 bin adetlik bir satışa, yüzde 11-12'lik bir pazar payına, ikinci el otomobil satışında da 13 bin adetlik bir rakama ulaşacaklarını dile getirdi.

Sayfa Yükleniyor...