En değerli marka Apple

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in yaptığı araştırmasında geçen yıl 8. sırada yer alan Apple, 70,6 milyar dolarlık marka değeriyle birinciliğe yükseldi. Listede Türk markası yer almadı.

En değerli marka Apple

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in yaptığı marka araştırması sonucunda dünyanın en değerli 500 markası belirlendi.

Çalışmanın sonuçlarına göre, listenin ilk sırasına, geçen yıl listenin 8. sırasında yer alan Apple, 2011'in en değerli markası Google'ı da geride bırakarak 2012 yılında dünyanın en değerli markası oldu.

Dünyanın gelişen pazarları olarak bilinen BRIC (Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan) ülkelerinin gelişim başarıları ''en değerli markalar'' listesine yansırken, Çin'in 25, Brezilya'nın 9, Rusya'nın 8, Hindistan'ın ise 6 marka ile temsil edildiği listede Türk markası yer almadı. Listenin ilk 5 sırasında yalnızca ABD markalarının olması dikkati çekti.

İlk 20 marka içinde 11'i teknoloji alanında faaliyet gösterirken, bu liste içinde 3 banka, 2'şer enerji ve gıda, birer otomotiv ve perakende markası yer aldı.

Apple, 70,6 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli markası oldu.

İlk sıradaki Apple'ı 47,4 milyar dolar marka değeriyle Google, 45,8 milyar dolar marka değeri ile Microsoft, 39,1 milyar dolar marka değeri ile IBM ve 38,3 milyar dolar marka değeriyle Wallmart takip etti.

LİSTEYE TÜRK MARKASI GİREMEDİ
Türk markalarının listede yer alamamasıyla ilgili görüşlerini bildiren Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, ''Bir zamanlar eşdeğer kabul edildiğimiz ülkelerin değer elde etme konusunda gösterdiği başarı listelere yansıyor. Bir ülkenin küresel ölçekte değerli marka sayısı, söz konusu ülkenin değer üretebilme kabiliyetini yansıtır. Umuyoruz ki, Türk markaları da sayıca artarak bu listede kalıcı şekilde yer alma başarısı gösterecektir. Bu konuda hem kamu, hem de özel sektöre büyük görevler düşüyor'' değerlendirmesinde bulundu.

KRİZ, LÜKS MARKALARIN DEĞERİNİ ARTIRDI
İlgüner, dünyanın ekonomik krizle boğuştuğu 2011 yılında lüks markaların değerlerini artırdığını gözlemlediklerini de belirterek, şu görüşlere yer verdi:

''Louis Vuitton yüzde 24 artışla 4,9 milyar dolar, Hermes yüzde 9 artışla 3,4 milyar dolar, Polo Ralph Lauren yüzde 6 artışla 3,4 milyar dolar marka değerine ulaşmıştı. Ayrıca, artan marka değerleri ile Prada, Coach, Christian Dior ve Burberry listeye ilk kez girmeye hak kazandı.''

Sayfa Yükleniyor...