Turkcell, şirketlere mobil teknoloji destekli “Daha Fazla Başarı” için yepyeni bir yöntem olarak “Turkcell MobilŞirket”i hayata geçiriyor.

Teknoloji ve mobilitenin hüküm sürdüğü yeni dünyaya adapte olarak fark yaratmak isteyen şirketler, Turkcell’in danışmanlığı ve önderliğinde teknolojik dönüşümü yaşayacaklar.

Projenin ilk adımı olarak Turkcell’in 350 bini aşkın kurumsal müşterisi, mobil teknolojileri kullanma oranları açısından değerlendirildi ve Türkiye’nin “MobilŞirket” haritası çıkarıldı. Bir sonraki hedef Anadolu’yu adım adım gezerek şirketleri bilgilendirmek.

350 bini aşkın müşterisi olan Turkcell, bugüne kadar şirketlerin tüm iletişim ihtiyaçlarını en avantajlı şekilde karşılamanın yanı sıra yaptığı marka işbirlikleriyle şirketlere 80.5 milyon TL fayda sağladı.

“Mobil Şirket” vizyonunu anlatmak amacıyla Turkcell Plaza’da gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Turkcell Kurumsal Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş “Türkiye’nin en başarılı şirketlerine baktığınızda, her 10 başarılı şirketten 9’unun Turkcell’le çalıştığını, Turkcell’in maliyetleri düşüren, riskleri minimize eden ve gelirleri arttıran çözümlerini kullandıklarını görüyoruz. Örnek vermek gerekirse, “Capital 500” listesinin yüzde 90’ı Turkcell’li olmayı tercih eden şirketlerden oluşuyor. Kurumsal müşterilerimizin başarılarına başarı katmak için her alanda yanlarında olmaya devam ediyoruz. İçinde yaşadığımız bilgi ve mobilite çağında “teknolojiye uyum” tüm şirketlerin başarı yolunda vermesi gereken bir sınav haline geldi” dedi.

TÜRKİYE’NİN MOBİLŞİRKET HARİTASI ÇIKARILDI
Turkcell, yeni vizyonunu hayata geçirmede ilk adım olarak, Türkiye’nin MobilŞirket envanterini çıkarmak üzere McKinsey Danışmanlık ile birlikte kapsamlı bir çalışma yaptı. 81 ilden 350 bini aşkın Turkcell’li şirket, geliştirilen MobilŞirket skoru algoritmasına uygun olarak değerlendirilmeye tabi tutuldu.

Şirketlerin kullanımına sunduğu mobil teknoloji çözümleri “Temel Haberleşme, Bilgiye ve İşe Her Yerden Erişim, Süreç/Operasyon Yönetimi, Müşteriye Ulaşma” olarak 4 kategoride toplandı. Her bir çözüm kullanımına, şirkete yarattığı faydayı da göz önünde bulundurarak bir skor belirlendi.

EN MOBİL İL: İSTANBUL
Yapılan araştırmaya göre, en mobil iller şöyle sıralandı: 1. İstanbul, 2. Ankara, 3. Sakarya, 4. İzmir, 5. Kocaeli, 6. Bursa, 7. Antalya, 8. Adana, 9. Gaziantep, 10. Mersin.

Türkiye’nin en mobil sektörleri ise şöyle: 1. Finans, 2. Üretim 3. İnşaat, 4. Hızlı Tüketim Malzemeleri, 5. Tekstil, 6. Lojistik, 7. Eğitim, 8. Sağlık, 9. Bilgi Teknolojileri, 10. Medya-Reklam.

ŞİRKETLER MOBİL ŞİRKET SKORLARINI HESAPLAYABİLECEK
Firmaların teknolojiyi ne kadar kullandıklarını ölçümleyebilmesi için, web üzerinden “Turkcell MobilŞirket” skorlarını hesaplayabileceği, kendi segment ve sektörlerine göre kıyaslama yapabileceği özel bir portal oluşturuldu. www.mobilsirket.com’a giren kurumsal müşteriler, kurumsal telefon numaralarını sisteme girerek kendi şirketleri için bu hesaplamayı yapabilecek.

Her şirket, bu metod sayesinde kendinin ne kadar “MobilŞirket” olduğunu görerek, kendi sektörü ve kendi büyüklüğündeki şirketlerle karşılaştırma yapabilecek, kuvvetli alanlarını ve gelişim alanlarını tespit ederek, teknoloji yatırımlarını nerelere yapabileceğini belirleyebilecek.