Enflasyon sepetine ayran girdi, deterjan çıktı

Güncellenen enflasyon sepetine ayran ve katı meyve sıkacağı girdi. Üzüm yaprağı ve deterjan ise sepetten çıkartıldı.

Enflasyon sepetine ayran girdi, deterjan çıktı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), enflasyon sepetini güncelledi.

Enflasyon sepetinin kapsamı ve ağırlık yapısı güncellendi. Tüketimde önemini yitiren, üzüm yaprağı, erkek palto, şeffaf ampul, elde çamaşır yıkama deterjanı, 5 cc'lik enjektör, bilgisayar için webcam, VCD, ADSL modem gibi mal ve hizmetler sepetten çıkarıldı.

Litrelik ayran, katı meyve sıkacağı, bulaşık makinesi için tablet bulaşık deterjanı, araba yıkama ücreti, duş jeli, 2000 cc'lik otomobil, 12 çeşit ile temsil edilen otoban geçiş ücreti, 20 hat ile temsil edilen şehirlerarası tren ücreti, 64 hat ile temsil edilen uçak ücreti, 233 çeşit ile temsil edilen cep telefonu görüşme ücreti, 12 çeşit ile temsil edilen özel televizyon aidatı ve 8 çeşit ile temsil edilen magazin ve dergi gibi önem kazananlar sepete dahil edildi. 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanı Birol Aydemir, enflasyon sepetindeki gıda ürünlerinin tamamının 15 günde bir değil, her hafta belirleneceğini söyledi.

Aydemir, düzenlediği basın toplantısında yaptığı açıklamada, "2012'de yeni sepetteki 444 maddenin ağırlıkları kamuoyuyla paylaşılacak" dedi.

Aydemir, "Bizim herhangi bir istatistiği atma ya da saklama lüksümüz ve tercih hakkımız yok. Gelecekte de kalite unsurunun daha ağır basacağı bir dönem olacak. Üretilmeyecek istatistiklerin üretimine geçilecek" diye konuştu.

Sayfa Yükleniyor...