Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki gişe çilesi bugün bitiyor

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü bir hafta önce başlayan çalışmalar bugün sona eriyor. Çalışmalar bir hafta erken bitirildi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki gişe çilesi bugün bitiyor

Bir yakadan diğerine geçerken zamanını yollarda harcayan İstanbullulara güzel bir haber geldi. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde (FSM) okulların tatile girmesinin ardından başlatılan çalışmalar 6 gün erken bitirildi.

Haberi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan verdi.

Bakan Lütfi Elvan, geçen hafta ücret toplama sisteminde başlatılan çalışmaların tamamlandığını söyledi. Elvan, rötuşların ardından köprüdeki trafik akışının bugün saat 16.30'dan itibaren normale döneceğini ifade etti.

Elvan, çalışmalar sebebiyle trafikte yaşanan sıkıntıları da hatırlatarak, gösterdikleri sabır için tüm İstanbullulara teşekkür etti.

Serbest Geçiş Ücret Toplama Sistemi kapsamında 25 Ocak’ta gişelerde çalışma başlatılmıştı.

Gişe adaları ve kanopilerin kaldırılması, asfalt ve işaretleme çalışmaları bugün sona erdi.

Bu kapsamda; 1, 2, 3 ve 4 numaralı gişeler trafiğe kapatılmıştı. Geçişler bu süre boyunca 6, 7, 8, 9, 10 ve 11 numaralı gişelerden sağlanmıştı.

FSM'deki çalışmaların 8 Şubat'ta tamamlanması öngörülüyordu.

AMAÇ ZAMAN KAYBINI ÖNLEMEK

FSM üzerindeki gişe adalarının kaldırılması ile sürücüler 5 şeritli yolda şerit değiştirmeden ilerleyerek köprüye girecek ve böylece zaman kaybının önüne geçilecek.

Yeni düzenleme ile araçların OGS veya HGS geçişine yönelmesine gerek kalmayacak, her şeridin üstünde iki sistemin de tanıyıcı sistemleri olacak.

Çalışmalar kapsamında 5 gişe adası ekskavatörler ile kırıldı, gişe adaları üzerindeki kanopilerde yer alan beton plaklara karot delikleri açıldı.

Plak kirişlerinin tel testere yöntemiyle kesilerek birbirinden ayrılması sağlandı. Kesilen betonarme plak kirişlerinin 100 tonluk vinç yardımıyla yerinden alınması gerçekleştirildi.

Plak kirişleri beton kırıcılı makinelerle yerde kırılarak moloz haline getirildi ve döküm sahasına nakledildi. İki yüksek dayanımlı ana taşıyıcı ayak kolon ve kirişinin tel testere yöntemi ile kesilerek moloz haline getirilip döküm sahasına nakli sağlandı.

5 gişe adası ve 2 betonarme ayak temel betonlarının kırılıp zemin seviyesinin altına inilerek asfalta hazır hale getirildi. 5 gişe adasının kurulduğu tüm alandaki yıkım çalışmaları esnasında asfalt yüzeyinde meydana gelen bozulmalar tamir edilip trimer makinesiyle tüm yüzey kemirilip temizlenerek bu kesimdeki otoyol ana gövdesinin asfalt aşınma tabakası yapıldı.

Eski gişe sistemlerine yönelik asfalt yüzeyindeki tüm işaretleme çizgileri sujeti yöntemiyle silinerek yeni geçiş projesine göre takların altından 5 şeritli geçişe yönelik yatay ve düşey işaretleme tamamlanıp otoyol şerit çizgileri çizilerek geçişe hazır hale getirildi.

Çalışmalar esnasında en üst düzeyde güvenlik önlemleri alındı, çevreye ve trafikte seyreden araçlara kırılan parçaların sıçramaması için gerekli özen gösterildi.

OGS VE HGS AYNI ŞERİTTE

Ücret toplama noktalarında şerit tercihi yapma zorunluluğu ortadan kalkacak. OGS ve HGS sistemleri sadece kendi abonelerini ücretlendirecek. Sistemin tamamına ilişkin kaçışları OGS sistemi tespit edecek.

Geçiş yapan aracın öncelikle plakası OGS sistemine ait kameralarla tespit edilecek, araçta OGS etiketi varsa OGS sistemi tarafından, HGS etiketi varsa HGS sistemi tarafından ücretlendirilecek.

OGS sistemi, HGS sistemine ait araçlar ile kaçak geçiş yapan araçlara ait plaka bilgilerini bir program yardımıyla HGS sistemine sorgulatacak.

HGS sistemi tarafından ücretlendirilen araç plaka bilgileri OGS sistemine tekrar bildirildikten sonra kaçak geçiş yapan araçların plakası, cezalı geçiş uygulaması için kayıt altına alınacak.

Sayfa Yükleniyor...