Garanti'nin 9 aylık kârı 2.6 milyar TL

Garanti Bankası'nın 9 aylık net kârı, 2.6 milyar TL olarak gerçekleşti.

Garanti'nin 9 aylık kârı 2.6 milyar TL

Garanti Bankası, 30 Eylül 2012 tarihli konsolide finansal tablolarını açıkladı. Bankanın 2012 yılının ilk 9 ayında net kârı, 2 milyar 606 milyon 207 bin TL oldu.

Garanti’nin aktif büyüklüğü 173 milyar 077 milyon 534 bin TL seviyesine ulaşırken, nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla ekonomiye 120 milyar 319 milyon 398 bin TL destek sağladı.

Bankanın özsermaye kârlılığı yüzde 18, aktif kârlılığı ise yüzde 2.1 seviyesinde gerçekleşti.

Konuyla ilgili bilgi veren Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, "Sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme stratejimiz ve etkin bilanço yönetimimiz sayesinde, sağlam sermaye yapımızı iç kaynaklarla güçlendirmeye devam ettik. Yılın ilk 9 ayında özkaynaklarımızı yüzde 15.3’lük artışla 20.6 milyar seviyesine ulaştırdık. Bir önceki çeyrekte yüzde 15.3 seviyesinde olan sermaye yeterlilik rasyomuz, Basel II kurallarının ilk defa uygulanmaya başlandığı yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 16.4’e yükseldi. Güçlü aktif kalitesi ve likit bilanço yapısıyla öne çıkan Garanti, uluslararası yatırım bankaları tarafından en güvenilir finansal kuruluşlar arasında gösteriliyor. Bu sayede, bugüne kadar Türkiye'de bir banka tarafından tek seferde gerçekleştirilen en yüksek tutarlı ve en düşük kupon oranlı ihraç olma özelliğini taşıyan Eurobond işlemini gerçekleştirdik” dedi.

Günümüzde yeni bir bankacılık anlayışıyla karşı karşıya olduğumuza dikkat çeken Özen, "İnternet ve mobil teknolojilere dayanan iş modelleri ve yeni nesil tüketiciler, bankacılık sektörünün dinamiklerinin yeniden tanımlanmasını zorunlu kılıyor. İnternet bankacılığında değişime liderlik ediyor, inovatif çözümler sunuyoruz. Üzerinde yoğunlaştığımız konuların başında mobil bankacılık geliyor. Sektör lideri olduğumuz mobil bankacılıktaki kullanım oranımız, 2012 yılı başından bugüne yüzde 141 artış gösterdi. Bu alanlarda yaptığımız yatırımlarla zamanın çok ötesinde, benzersiz hizmetler yarattık. Müşterilerimizin finansal ve sosyal tüm ağlarına dahil olarak, bütünsel bir çözüm ortağı haline geldik. Müşterilerimizi dinlemeye ve bankacılık deneyimlerini bu doğrultuda şekillendirmeye devam edeceğiz" dedi.

Sayfa Yükleniyor...