General Motors'un CEO'su koltuğu bıraktı

ABD yönetimi, GM ve Chrysler'ın yeniden yapılanma planlarını reddetti. GM CEO'su Rick Wagoner Başkan Barack Obama'nın isteği üzerine istifa etti.

General Motors'un CEO'su koltuğu bıraktı

Obama yönetiminin oluşturduğu otomotiv çalışma komisyonu, General Motors ve Chrysler'ın sunduğu yeniden yapılanma planlarını uygun bulmadı ve bu şirketlere borçlarını azaltmak için iflasla karşılaşabilecekleri uyarısına bulundu.

Beyaz Saray otomotiv komisyonu başkanı ve eski yatırım bankacısı Steve Rattner'ın bu yöndeki sert açıklaması, daha yumuşak bir yaklaşım bekleyen oto üreticileri kadar GM yatırımcı ve alacaklılarını şaşırttı.

Adının açıklanmasını istemeyen bir yönetim yetkilisi, "Ne yazık ki iki şirketin de sunduğu planların uygulanabilirlik taşımadığı ve dolayısıyla talep ettikleri yüklü ek yatırımı hak etmedikleri kanısına vardık" dedi.

Komisyon, General Motors'un daha önceki kredilere ek 16 milyar dolarlık kredi talebini de reddetti ve yalnızca şirketin gelecek 60 günlük faaliyetlerini karşılayacak kaynak aktarabileceğini belirtti.

General Motors'u 2000 yılından beri yöneten CEO Rick Wagoner, komisyon başkanı Rattner'in talebiyle dün görevinden alındı. Diğer yöneticilerin çoğu ise gelecek aylarda değiştirilecek. GM, kendissine tanınan 60 gün içinde ve yeni yönetmiyle, daha kapsamlı yeni bir yapılanma planı hazırlamak zorunda.

Wagoner, çeşitli sektörlerde kurtarma önlemlerinin başladığı sonbahardan beri hükümetin isteği üzerine görevden ayrılan ikinci yönetici oldu. AIG'nin yöneticisi Robert Willumstad'da, şirketin o tarihte 85 milyar dolar olan kurtarma paketi sırasında görevden çekilmişti.

Birçok analist, GM ve Chrysler'in istihdam ettiği 160,000 kişinin işini korumak istediğini ifade etmiş olan Obama yönetiminin, bu iki şirkete karşı daha yumuşak bir tavır almasını bekliyordu.

CHRYSLER'A BİRLEŞME ÜLTİMATOMU
Özel sermaye şirketi Cerberus Capital Management [CBS.UL] tarafından kontrol edilen Chrysler'a ise Fiat ile işbirliği anlaşmasını tamamlaması için 30 gün verildi. Bu süre içinde ilerleme sağlanamazsa, şirketten devlet desteğinin çekileceği ve bunun da şirketin tasfiyesine yol açabileceği belirtildi.

Otomotiv komisyonu, Cerberus'un Chrysler'ın kendi başına ayakta kalabileceği iddiasını, Chrysler'ın küçük bir şirket olması, ürün gamının zayıflığı ve ABD'deki pazar payının giderek azaldığı gerekçeleriyle reddetti.

Yetkililer, Chrysler'ın Fiat ile işbirliği anlaşmasını tamamlaması, alacaklıları ve sendikalarla görüşmeleri sonrasında harcamalarını azaltmayı başarabilmesi durumunda, Hazine'nin şirkete 6 milyar dolar daha kaynak ayırabileceğini belirttiler.

İŞTEN ÇIKARMALAR REKORA DOĞRU
Öte yandan iki şirket de ciddi oranda işçi çıkarmayı planlıyor. General Motors'un 47 bin, Chrysler'in de 3 bin kişiyi işten çıkarması, ayrıca bazı modellerinin üretimini durdurması bekleniyor.

2009 sonunda gerçekleşmesi beklenen işten çıkarmaların, son ekonomik krizde bir Amerikan şirketinden en büyük işten çıkarma olacağı belirtiliyor.

Sayfa Yükleniyor...