General Motors CEO'su Fritz Henderson, şirketin ihraç ettiği tahvillerin sermayeye dönüştürülerek 27 milyar dolarlık borcunun yüzde 90 seviyesinde azaltılamaması ve diğer bazı değişikliklerin gerçekleştirilememesi halinde şirketin iflas koruma başvurusunda bulunabileceğini belirtti.

Analistler ise, alacaklıların tahvillerin dönüştürülmesi teklifini kabul etme ihtimalinin düşük olduğunu, General Motors'un iflas koruma altında yeniden yapılanma ihtimalinin ise daha kuvvetli olduğunu belirttiler.

General Motors alacaklıları, tahvillerin dönüştürülmesi teklifine General Motors çalışanlarının üye olduğu United Auto Workers (UAW) sendikasının çıkarlarını koruduğunu belirterek itiraz ettiler.

Borçların sermayeye dönüştürülmesi programı taraflarca kabul edilirse, General Motors'un yüzde 10'u tahvil sahiplerine ait olacak. Şirketin yaklaşık yüzde 40'ı ise UAW sendikasına kalacak. ABD devleti ve UAW sendikasının General Motors'taki payı yüzde 89, şu andaki hissedarların yeniden yapılandırılan GM'deki payı yüzde 1 olacak.

Yeniden yapılanma plânına göre General Motors, bu yıl içinde Pontiac markasını piyasadan çekecek ve Saturn markalı araçların üretimine son verecek.

Şirket ayrıca 2010 sonuna kadar üretim faaliyetlerini azaltacak. Şirket ABD'deki fabrika sayısını 47'den 34'e düşürmeyi ve fabrika çalışanlarını yaklaşık 21,000 azaltarak 40,000'e çekmeyi plânlıyor. Şirketin bayi sayısı ise 6,246'dan 3,605'e indirilecek.

Geçen hafta faaliyetlerine devam etmek için ABD devletinden 2 milyar dolar büyüklüğünde acil kredi alan General Motors şu ana kadar devletten 15.4 milyar dolar kredi kullandı.