"Ton balığında hedef kişi başı 1 kilogram"

Dardanel, Türkiye'deki kişi başı yıllık ton balığı tüketimini 1 kilograma çıkarmak için kolları sıvadı. Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen, rekor büyüme devam etse de ton balığı pazarının henüz Türkiye'de emekleme döneminde olduğunu belirterek, "2021 ve sonrası için hedefimiz, sadece markamızı değil, aynı zamanda ton balığı pazarını büyütmek. Ton balığı tüketimi dünyada ortalama 1 kilogram, Türkiye bu ortalamanın altında kalıyor. Bizim de hedefimiz, ülkemizdeki ton balığı tüketimini en az 5 katına çıkarmak ve 1 kilogram seviyesine çekmek" ifadelerini kullandı.

ntv.com.tr - Anadolu Ajansı 07.12.2020 - 14:35

"Ton balığında hedef kişi başı 1 kilogram"

1984 yılından bu yana Türkiye’nin ilk konserve ton balığı üreticisi olarak faaliyetlerini sürdüren Dardanel, kişi başı yıllık tüketimi 1 kilograma çıkarmak için harekete geçti. 2015'ten bu yana yaklaşık her yıl yüzde 40 büyüyen pazarda bu yıl rekor yaşandı.

HEDEF KİŞİ BAŞI 1 KİLOGRAM

Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen, rekor büyüme devam etse de ton balığı pazarının henüz Türkiye'de emekleme döneminde olduğunu belirtti.

Türkiye'de kişi başı yıllık 25 kilogram tavuk, 15 kilogram kırmızı et ve 5 kilogram balık tüketildiğini bildiren Önen, "Ton balığı tüketimi ise henüz kişi başı yıllık 200 gram seviyesinde. Bu rakamla Amerika, Avrupa ve Orta Doğu'nun çok gerisindeyiz. Marketten alınabilecek en doğal ve saf protein kaynağı ton balığının ülkemizde tüketiminin artırılması için üretimden yatırıma ve pazarlamaya seferberlik ilan ettik" ifadelerini kullandı.

Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen

"TÜKETİMİ 5 KAT ARTIRMAK İSTİYORUZ"

Nielsen raporlarına göre, bugün Türkiye'de üretilen toplam ton balığı pazarının yüzde 80'inin Dardanel fabrikalarında üretildiğini aktaran Önen, "Bunların yüzde 60'ı ise Dardanel markasıyla raflarda yerini alıyor.

Bu rakamlarla en yakın rakibimizin bile yaklaşık 5,5 katı pazar payına sahibiz. Öte yandan, 2021 ve sonrası için hedefimiz, sadece markamızı değil, aynı zamanda ton balığı pazarını büyütmek. 

Ton balığı tüketimi dünyada ortalama 1 kilogram, Türkiye bu ortalamanın altında kalıyor.

Bizim de hedefimiz, ülkemizdeki ton balığı tüketimini en az 5 katına çıkarmak ve 1 kilogram seviyesine çekmek" değerlendirmesinde bulundu.

2021 SATIŞ HEDEFİMİZ 1,4 MİLYAR TL

Konserve ton balığı pazarının 2021’de bu yıldan da iyi geçeceğini öngören Önen, “Bu yılı da 1 milyar TL’nin üzerinde bir satış ile tamamlıyoruz. 2021 ise öngörümüz 1,4 milyar TL” açıklamasını yaptı. 

Bu ivmede, ihracattaki büyümenin de önemine değinen Önen, “Satışlarımızın yüzde 30’u ihracattan geliyor. Bugün 35 ayrı ülkeye ihracatımız bulunuyor; bunların 33’üne direkt kendi markamızla ihracat yapıyoruz” dedi. 

2020'de ihracat taleplerine yetişemediklerini de ekleyen Önen, “Stoklarımızda önceliği iç pazara verdik; ihracatın yaklaşık yüzde 90’ını tamamlayabildik. 2021’in sonunda devreye alacağımız yeni fabrikamızla birlikte üretimi artıracağız. Böylece stoklarımız yükselen ihracatı da daha rahat karşılayacak. Aynı zamanda bu bölgelerin kültürüne ve farklı yemek yeme alışkanlığına göre pazarlama yapmayı sürdüreceğiz" dedi. 

YUNAN ŞİRKETLE GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR

Şirketimizi kesinlikle satmayı düşünmedikleri gibi yabancı ortaklıklara da sıcak bakmadıklarını anlatan Önen, “Aksine çok iddialı hedeflerimiz var. Yunanistan’da dondurulmuş deniz ürünleri üreten bir marka ile görüşme halindeyiz. Bunun için Yunanistan’da bir şirket kurduk. Görüşmeler yıl sonunda tamamlanacak. Bu satın alma gerçekleştiği takdirde 150 milyon euro pazar büyüklüğündeki Yunanistan’a girmiş ve daha geniş bir Avrupa coğrafyasına yayılmış olacağız. Çanakkale’de ürettiğimiz ton balığını, Yunanistan’da satacağız” diye açıkladı.

Dünya genelinde pazarın liderinin İtalyan bir firma olduğunu anlatan Önen, "İkinci ve üçüncü sırada ise Tayland ve İspanya'dan firmalar var. 5 yıl içinde hedefimiz, Tayland ve İspanya’daki markaları geride bırakarak, dünyada ilk 3 firmadan biri olmak. Bir Türk şirketi olarak dünyada böyle bir başarı elde etmek bizim en büyük motivasyonumuz” dedi.

"2 BİN ÇALIŞANIMIZIN 1.500'ÜNÜ KADINLAR OLUŞTURUYOR"

Ton balığı üretiminin kadın emeği yoğun bir sektör olduğunun altını çizen Önen, "2 bin çalışanımızın 1500’ünü kadınlar oluşturuyor. Büyüyeceksek de bunu kadın istihdamını artırarak yapacağız 2021 yılında yeni fabrikamızı devreye almamız ile birlikte ek 1.000 kişilik kadın istihdamı yaratacağız." dedi.

Sayfa Yükleniyor...