İngiliz şirketi Eskişehir'i seçti
Merkezi İngiltere'de bulunan ve 250. kuruluş yıl dönümünü kutlayan GKN Driveline, Türkiye'deki birçok kentte araştırma yaptıktan sonra yatırım için en uygun Anadolu ilinin Eskişehir olduğuna karar verdi.
GKN Driveline Eskişehir Genel Müdürü Ali Gümüş, GKN'nin dünya genelinde kuruluşunun 250. yıl dönümünü kutladığını belirterek, şirketin gruba ait 40 bin çalışanının bulunduğunu, yıllık cirosunun ise 6 milyar İngiliz Sterlini olduğunu kaydetti.
Yakın zamanda 250'inci kuruluş yıl dönümünü kutlayan şirketin 2007 yılının sonunda Türkiye'ye yatırım yapmak istediğini anımsatan Gümüş, şöyle konuştu:
"Yatırım sürecinde Gebze, Bursa, Yalova, Manisa ve İzmit gibi kentlerde araştırma yapıldı. Bunların arasında Eskişehir tercih edildi. Bunda hava alanın seferlere açık olması, hızlı tren ve iki üniversitenin olması gibi etkenler tercih sebebi oldu. Yatırımcı ve iş adamları için zaman çok önemli. İş görüşmeleri yapan kişiler kısa sürede bunu gerçekleştirmek ister. Bu nedenle THY'nin İstanbul-Eskişehir arasında sık sefer düzenlemesi, birkaç yıl içinde İstanbul'a da sefere başlayacak olan ve şu anda Ankara-Eskişehir arasındaki mevcut Yüksek Hızlı Tren ulaşımı, yatırım yapmak için yer arayışında bulunulan Anadolu kentleri arasında Eskişehir'i daha cazip kıldı."
Gümüş, Organize Sanayi Bölgesi'nde 38 dönümlük bir yer satın alındığını ve bunun 3 bin metre karelik alanını üretim için kapattıklarını anlatarak, "Şu an için amaç bu 3 bin metre karelik kapalı üretim alanını 19 bin metre kareye çıkarmak. 2008 yılı Haziran ayında başlanılan inşaat 2008 Aralıkta bitti. Ocak ayında ofislerimizde çalışmaya başladık. 2009 Şubat ayında ilk makine hattımızdan sonra Temmuz 2009'da prosesimizin onayını aldık ve üretime geçtik" dedi.
Gümüş, şirketin ilk olarak İstanbul'da kuruduğunu bu nedenle SSK ve vergi gibi ticari kayıtların da bu kentte kayıtlı olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Şirketin yapılan ilk olağan genel kurulunda aynı zamanda şirketin Genel Müdürü olmakla beraber Yönetim Kurulu Üyeliğine atandım. Bundan sonraki yaptığımız ilk iş de aynı yönetim kurulu toplantısında şirket kayıtlarını Eskişehir'e aldık. Bu bizim için hem işlem kolaylığı sağladı hem de üretim yaptığımız kente katkı sağlamak adına önemli bir değişiklik oldu. Bu kentin kaynaklarını kullanıyoruz, vergimizi de bu kente ödemek istiyoruz. Temel neden bu. Ürün onaylarının ardından geçtiğimiz hafta itibariyle seri üretime başladık. Araçlardaki aktarma organı olan aks üretiyoruz. FIAT TOFAŞ ile 27 Nisandan bu yana ticari faaliyetlerimize baslamıştık. Önümüzdeki haftalarda Ford Otosan devreye giriyor. 4 Ocak 2010'da da Toyota (TMMT) ile ticari faaliyetlerimizdeki büyümemiz devam edecek."
Bu yılı 20 milyon euro ciro ile kapatmayı hedeflediklerini anlatan Gümüş, "Hedefimiz 2010 yılında çalışan sayısı ile ciroyu ikiye katlamak. Toyota'nın 2011 yılında yerli üretime başlaması öngörülüyor. Ford Otosan ve FIAT TOFAŞ'ın bütün ürünlerinde yerli montaja geçiyor olmalıyız" dedi. Gümüş, "Hyundai'nin i20 modelini Türkiye'de üretmek konusunda karar aldığını belirterek, "Hyundai'nin mevcut araçlarının bazı ürünlerini GKN'nin Hindistan'daki fabrikalarından temin ettiğini düşünürsek, bundan sonraki projelerinde GKN Eskişehir olarak proje ortakları olabiliriz, bunu da arzuluyoruz" diye konuştu.
Araçların aksını Türkiye'de üretmenin ve tek üretici olmalarının GKN Eskişehir'i cazibe merkezi haline getirdiğine işaret eden Gümüş, şunları bildirdi:
"Buna paralel olarak amacımız bu yatırımla yerel kaynakları kullanıp maliyetleri minimize etmektir. Maliyet azaldıkça o oranla işlerimizi büyütüp olabildiği kadar şirketi etkin haline getirmeyi planlıyoruz. Bu kapsamda 2011 yılında iki üniversitesi bulunan Eskişehir'de üniversite öğrencilerinin yanı sıra meslek liselerinde eğitim gören öğrencilere tesisimizde staj yapma olanağı sağlayacağız. Başarılı olan öğrencileri kadromuza dahil edeceğiz. Ara eleman sıkıntısı ancak endüstri meslek liseleri ve meslek yüksek okulları ile giderilebilir."
- Etiketler :
- Haberler