Kafelerde ”soğuk sandviç” alırken tekrar düşünün: Hesap katlanıyor

ABD’de yapılan yeni bir araştırmada, soğuk kahve zincirleri ve kafelerde satılan soğuk sandviç vb. yiyeceklerin sıcak olarak servis edilen ürünlerden daha fazla tüketime neden olduğu keşfedildi. Araştırmacılar, soğuk olarak servis edilen yiyecekler insanlarda tatmin sağlamadığı için, bunları satın alan kişilerin bir mekanda oturduğu süre boyunca iki kat daha fazla atıştırmalık ve içecek siparişi verdiğini açıkladı.

Kafelerde ”soğuk sandviç” alırken tekrar düşünün: Hesap katlanıyor

ABD’de yer alan Western Washinton Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir tüketici davranışı araştırmasına göre, kafelerde satılan soğuk atıştırmalıklar insanların daha fazla ürün satın almasını sağlıyor. 

“Appetite” adlı dergide yayımlanan çalışma kapsamında araştırmacılar, iki haftada bir  sıcak veya soğuk yeyecek alımlarını takip etti. Sonuçlarda sıcak olarak servis edilen yiyecekleri yerine yerine soğuk sandviç satın alan müşterilerin ayrıca cips, kurabiye veya yüksek kalorili içecekler gibi diğer ürünleri de alma olasılığının iki kat daha fazla olduğu görüldü. Söz konusu durum aynı içeriğe sahip olan sandviçler için de geçerli oldu. Kafede oturdukları süre boyunca soğuk sandviçi alanların, ısıtılan sandviçi alanlardan daha fazla alışveriş yaptığı görüldü.  

SOĞUK YİYECEKLER TATMİN ETMİYOR VE DOYMA DUYGUSU OLUŞTURMUYOR

Çalışmanın yöneticisi Sara Başkentli, “'Sıcak yiyeceklerin soğuk yiyeceklere kıyasla daha fazla  göze çarpan duyusal niteliklere sahip ve bu insanların yiyeceklerden tatmin olmasını etkiliyor. Servis sıcaklığının insanların beslenme alışkanlığını  nasıl etkilediğini anlamak daha sağlıklı bir tüketici nüfusu hedefine katkıda bulunacaktır” ifadelerini kullandı.

Kafelerde ”soğuk sandviç” alırken tekrar düşünün: Hesap katlanıyor - 1

Araştırmacılar, iki haftalık bir süre boyunca, sıcak ve soğuk sandviçlerin yanı sıra çeşitli içecekler, salatalar, cipsler ve kurabiyeler de dahil olmak üzere atıştırmalıklar sunan bir kafeye gelen toplam 123 müşterinin siparişlerini kaydetti.

Ekip, özellikle sıcak ve soğuk yiyecekler arasındaki farklarla ilgilendikleri için, yalnızca tek tek sandviç siparişlerine ve aynı zamanda satın alınan diğer yiyeceklere odaklandı.

BaşkenTli ve meslektaşları, "Sonuçlar, soğuk (sıcağa karşı) sandviç sipariş eden müşterilerin sandviçleriyle birlikte bir veya daha fazla tamamlayıcı ürün sipariş etme olasılıklarının neredeyse iki kat daha fazla olduğunu yüzde 46,2'ye karşı yüzde 24,1 ortaya çıkardı" açıklamasını yaptı.

BENZER DURUM SOĞUK İÇECEKLERDE DE GÖZLEMLENDİ

İkinci bir çalışmada, ise bilim insanları benzer gözlemleri, satışları ağırlıklı olarak sıcak ve soğuk içeceklerden oluşan, ancak menüde kruvasan ve kekler de dahil olmak üzere küçük bir yiyecek seçkisi bulunan daha küçük bir kafede gerçekleştirdi. 

Çalışmanın yazarları, “sıcak içecek yerine soğuk içecek satın alan kahve dükkanı müşterilerinin tamamlayıcı gıda maddeleri satın alma olasılıklarının yaklaşık üç kat daha fazla olduğunu” ifade etti.

YÜZEN ÇÖP SAHASI

Sayfa Yükleniyor...