Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde Hak-İş, Türk-İş, TESK, TİSK ve Kamu-Sen, TİM, TÜSİAD, MÜSİAD bir araya gelerek ''Kriz varsa çare de var'' kampanyasının ikinci ayağı bir basın toplantısıyla açıklandı.

Beş hafta sürecek kampanyanın ikinci sloganı "Kimse işini kaybetmesin" oldu.

Kampanyaya ilişkin açıklama yapan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu şunları söyledi:"Ulusal gelirimizin yaklaşık yüzde 70'i özel tüketimden oluşuyorsa, işsizlik rekora ulaşmışsa iç tüketimdeki yavaşlığın giderilmesi zorunludur. Dar gelirli vatandaşların alım gücü artırılmalı. Harcama çeki ve benzeri tedbirler hayata geçirilmelidir. Sosyal bir kriz bütün ülkelerin kapısında bekliyor.

Krizin en vahim sonucu işsizliktir. Kamu ve sivil toplum elele vermediği takdirde gelecek kuşakların asgari yaşamını tehdit edecek bir sorunla yüzyüzeyiz. Elbette pazara çıkmak tek başına krizi çözmez ama krizden korkmamak, alışverişi kesmemek ülkeye çok şeyler kazandırabilir.

İşgücüne beceri kazandırma kurslarının sayısı artırılmalı. İstihdamın teşviki amacıyla istihdam yüklerindeki indirimin devamını bekliyoruz.

İŞSİZLİK FONUNUN KULLANIM ŞARTLARI GENİŞLESİN
Bir taraftan işsizlik sorununun sosyal etkilerini azaltırken, diğer taraftan işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini bekliyoruz. Mesleksizlik probleminin çözümü için iş gücüne beceri kazandırma kurslarının sayısı ve niteliği artırılmalıdır. İşsizlerimizin hem morallerinin yükseltilmesi hem de kriz ertesi dönemde daha yüksek verimle çalışmaları için bu gereklidir.

Bu platformda oturan sivil toplum örgütleri bugüne kadar yaptıkları taleplerden vazgeçmiş değildir. İstihdamın teşviki amacıyla, istihdam yüklerindeki indirimin devamını elbette beklemeye devam ediyoruz. İletişim kampanyasında bu hafta 'Kimse işini kaybetmesin' diyoruz."

Kampanya kapsamında ilk haftaki slogan "Eve kapanma, pazara çık" olmuştu.