Krizde hangi sektörler kazançlı çıktı?

Kriz döneminde en iyi performansı perakende sektörü gösterdi. CNBC-e Business dergisinin araştırmasına göre, krizin ilk yılında halka açık 4 perakende şirketi de krizde cirosunu artırdı. İşte araştırmanın detayları...

Krizde hangi sektörler kazançlı çıktı?

CNBC-e Business dergisi, Eylül 2008-Eylül 2009 dönemini kapsayan krizin birinci yılında şirketlerin performansını inceledi.

Halka açık 236 şirket arasında yapılan araştırmaya göre, bu şirketlerin 84'ü cirosunu artırdı, 5'i cirosunu korudu, 147'si ise ciroda düşüş yaşadı.

236 borsa şirketinden 51'i kârını artırırken, 14 şirket kriz döneminde zarardan kâra geçti, 47 şirket de krizden etkilenmekle birlikte 12 aylık dönemi kârla kapattı.

EN KÂRLISI TURKCELL
Krizin ilk yılında en çok kâr eden şirket Turkcell, kârını en çok artıran şirket Arçelik, cirosunu en çok artıran ise THY oldu.

Cirodaki büyüme sıralamasında ilk 10 içinde 5 adet gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketi yer aldı. İnşaat sektörünün 2008 yılında yüzde 8.1 daraldığı, 2009 yılında da yüzde 18-20'lik bir küçülme beklendiği belirtildi.

SPORA KRİZ UĞRAMADI
Spor endüstrisi de krizin parlak sektörlerinden biri olarak öne çıktı. Fenerbahçe'nin cirosunda bir miktar düşüş yaşanırken, diğer 3 kulübün cirolarını artırdığı gözlendi.

Krizi en fazla hissedenlerin holdingler olduğuna işaret edilen araştırmaya göre, halka açık 16 holdingden, 12'sinin cirosu azaldı.

CİROSUNU EN FAZLA ARTIRANLAR
Cirosal anlamda en büyük kaybı Koç Holding ve Doğan Holding yaşarken, cirosunu en fazla artıranlar Sabancı Holding, TAV Havalimanları Holding,, Tekfen Holding ve Deva Holding oldu.

Araştırmada, kriz döneminde en parlak sektörün perakende olduğu belirtilirken, gıda, cam, tekstil ve petrol de krizin en fazla hissedildiği sektörler olarak öne çıktı. Otomotiv ve dayanıklı tüketim de, krizde en fazla daralma yaşayan sektörlerden oldu.

Sayfa Yükleniyor...