Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, soğutma sistemleri markası Thermo King distribütörlüğünün Türkiye yapılanması ve hedeflerinin anlatıldığı basın toplantısında, 2008 yılının son çeyreğinde distribütörlüğünü aldıkları markanın, yetkili satış ve servis ağı ile altyapı çalışmalarının tamamlandığını ve ürün satışına başlandığını belirtti.

Thermo King'in hitap ettiği sektörün önemli bir pazar olduğunu ifade eden Bilaloğlu, ''Soğutma sistemleri sektörü ülkemizde otomotiv ile birlikte gıda, ilaç, gibi sektörlerle paralel olarak büyüyen bir sektördür. Soğutma sistemlerinde sektör içinde marka bilinirliği çok yüksek olan bir markayı temsil etmeye başladık. Doğuş Otomotiv'in tecrübesi Thermo King markasını Türkiye'de hak ettiği noktaya getirecektir'' diye konuştu.

Bilaloğlu, dünyanın ''lider'' mobil ısı kontrol sistemleri uzman markası Thermo King'in Türkiye'deki tüm satış ve servis hizmetlerini kapsayan anlaşma ile Doğuş Otomotiv'in distribütörlüğünü yaptığı marka sayısını 15'e çıkardıklarını dile getirerek, şöyle devam etti: ''2008 yılında aldığımız bu yeni distribütörlük ile otomotiv değer zincirinin her halkasında var olma stratejimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Ağır vasıta sektöründeki markamız Scania, üst yapı sektöründe hizmet veren damper markamız Meiller ve treyler markamız Krone ile bu sektörde tecrübe kazanmıştık. Thermo King ile bu sektördeki faklılığımızı artırarak daha kapsamlı bir hizmet sunuyor olacağız.''

TÜRKİYE'DE İLK DEFA FİNANSMANLA SATIŞ İMKANI
Ali Bilaloğlu, ortağı oldukları Volkswagen Doğuş Finans şirketi ile Türkiye'de ilk defa bu ürünler için finansman sunmaya başlayacaklarını dile getirdi. Bugüne kadar hiçbir rakip şirketin finansmanla bu ürünleri satamadığını vurgulayan Bilaloğlu, ürünleri bu yolla satın almanın, içinde bulunulan koşullarda büyük bir rahatlık olacağını da sözlerine ekledi.

Thermo King Başkanı Ray Pittard ise Türkiye'nin kendileri için yabancı bir pazar olmadığını dile getirerek, ''Dünyada soğutma sistemleri sektörünün lider markası Thermo King, 1938'den beri birçok yenilik ve teknolojik üstünlüğü ile hep ilklerin markası olmayı başarmıştır. Jeopolitik konumu ve sahip olduğu büyük potansiyel ile bizim için en önemli pazarlar arasında yer alan Türkiye'de, kendi faaliyet alanlarında bugüne kadar hep ilklerin markası olmuş bir partner olan Doğuş Grubu ile işbirliği içerisinde bulunmaktan büyük mutluluk duymaktayız'' diye konuştu.

''Doğuş Otomotiv'in, distribütörlük faaliyetlerinde gösterdiği başarılar, Türkiye pazarı için sahip olduğumuz büyük hedeflere birlikte ulaşılabileceğimize olan inancımızı pekiştirmektedir'' diyen Pittard, Türkiye'de uzun yıllardır sektörde büyük talep görerek jenerik bir ürün adı haline gelen Thermo King'in geçirdiği bu kurumsal yapılanmanın ardından büyük başarılara imza atacağına inandığını belirtti.

Pittard, bir gazetecinin, ''Thermo King ürünlerinin Türkiye'de üretilip üretilmeyeceğini'' sorması üzerine de şu anda Türkiye'de üretim yapma planlarının olmadığı, ama gelecekte bu alternatiflere hazır oldukları karşılığını verdi.

YÜZDE 30 PAZAR PAYI HEDEFİ
Doğuş Otomotiv Thermo King Genel Müdürü İlhami Eksin ise 2008 yılının son çeyreğinde distribütörlük faaliyetlerine başladıkları Thermo King'in altyapı çalışmalarını tamamladıklarını ve aktif satışa başladıklarını bildirdi.

Thermo King'in Türkiye genelinde yetkili satıcı ve servis teşkilatının kurulması, yedek parça stoklarının tamamlanması, satış ve servis ekiplerinin özel eğitimlerden geçirilmesi gibi tüm altyapı çalışmalarının başarıyla tamamlandığını anlatan Eksinek, şunları kaydetti:

''Bildiğiniz gibi Thermo King, Türkiye pazarında dizel soğutma sistemlerinde en geniş araç parkı olan ürün, Türkiye'ye girmiş ilk dizel cihaz, Türkiye'de monte edilmiş ilk araç kliması gibi bu sektörde 'ilk'leri yaşamış bir markadır. Toplam 9 ilde 11 adet yetkili satış ve servis yapılandırması oluşturuldu. Türkiye'de ilk yılımız olan 2009'da soğutma sistemleri toplam pazarında, yaklaşık 300 adetlik satış ile yüzde 30'luk bir pazar payı hedefliyoruz.''