Marka şehirler için ipuçları

Ankara Marka Festivali, “Bilim Ağacının Gölgesinde: Geleceğe Dönüş” temasıyla düzenlendi. İHK Holding Başkanı İbrahim Halil Korkmaz, marka şehirler oluşturmanın ipuçlarını verdi.

Marka şehirler için ipuçları

Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından "marka kent" hedefine bir adım daha yaklaşmak amacıyla organize edilen Ankara Marka Festivali bu yıl ikinci kez düzenlendi. Festival, "Bilim Ağacının Gölgesinde: Geleceğe Dönüş" temasıyla yapıldı.

Üç gün süren festivalın açılış konuşmalarından birini, İHK Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Halil Korkmaz yaptı.

"Ülke Markalaşması" başlıklı oturumda konuşan Korkmaz, marka olmanın ilk kuralını güven ve istikrar olarak tanımladı. Marka kentler oluşturmak için gereken koşullara değinen Halil Korkmaz, “Artık biliyoruz ki, iyi tasarlanmış bir marka öyküsü; kitlelerin bir şehri ziyaret etme kararında ve ekonomik hareketlilik oluşumunda büyük etki yaratıyor” dedi. Korkmaz konuşmasında Venedik’in iletişiminde romantizmin ana tema olduğunu, Paris’in “aşk”, Milano’nun “moda”, Rio’nun “karnaval”, Tokyo’nun “gelecek ve teknoloji”, Meksiko’nun “özgürlük” kavramlarını sahiplendiğini Barselona’nın kültürel faaliyetlere sponsor olduğunu, Washington’da mimarlardan “güç-kudret” konseptiyle tasarım yapmalarının istendiğini vurgulayarak “her marka şehir, iletişimini yaptığı öyküyü sahiplenir ve bu temaya yatırım yapmaya devam eder” dedi.

ŞEHRİN MARKALAŞMASINDA PAZARLAMANIN ROLÜ

Marka kent pazarlaması konusuna ele alan Korkmaz, yerel yönetimlerin sponsorluğuyla çekilen “Roma’dan Sevgilerle, Barselona Barselona ve Paris’te Bir Geceyarısı” adlı Woody Allen filmlerini örnek göstererek şehir iletişiminde kullanılan “cazibe faktörlerine” dikkat çekti.

En başarılı şehir markalarının ardında “varlık yönetimi” bulunduğunu belirten İbrahim Halil Korkmaz, bir kentin kültürel, doğal ve özgün varlıklarının marka stratejisi doğrultusunda nasıl kullanıldığını anlattı. Korkmaz, marka stratejisinin sadece şehrin kalkınma planlarıyla paralel olarak gelişen bir pazarlama operasyonu değil, aynı zamanda şehrin kimliğini, değerlerini, vizyonunu ve misyonunu belirleyen uzun soluklu bir planlama süreci olduğunu ifade etti.

Sayfa Yükleniyor...