1998’de yapımına başlanan ve toplam uzunluğu 5.2 kilometre olan Taksim-Yenikapı metro inşaatında bugüne kadar sadece Şişhane istasyonu hizmete girdi. 593 milyon dolara mal olması planlanan inşaatta bugüne kadar pek çok pürüz çıktı.

Milliyet gazetesinde yer alan habere göre; Şişhane’den Azapkapı’ya kadar tünelden ilerleyecek metronun Azapkapı’da tünelden çıkarak yaklaşım viyadüğüne girmesi, Haliç’i köprüden geçerek Eminönü tarafındaki Küçükpazar Caddesi’nde yeniden tünele girmesi planlanıyor. Ancak Azapkapı’dan çıkışta metro aksı ile çakışan Ceneviz suru, metro inşaatı için engel oluşturdu. İstanbul II Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu, surun taşınmasına karar verdi.

2007 yılında da Küçükpazar’daki bazı binalar yıkıldı. Bu sırada çıkan tarihi kalıntılar yüzünden inşaat bir kez daha durduruldu. 

Tünel girişinin önündeki üç ayrı noktada bulunan kalıntıların Bizans döneminden kalma olduğu belirtildi. Metro inşaatı şantiyesinden bir yetkili, inşaatın durduğunu ancak Koruma Kurulu’nun alacağı karar doğrultusunda hareket edileceğini söyledi.

YENİKAPI’DA LİMAN BULUNMUŞTU
Taksim-Yenikapı metro inşaatındaki en büyük engel Yenikapı’daki arkeolojik buluntular olmuştu. Arkeolojik parka dönüştürülmek istenilen bölgede yapılan kazılarda 22 adet 10 ve 11. yüzyıl ile daha önceki dönemlere ait ahşap tekne batığı ile Bizans döneminden kalma liman kalıntıları bulunmuştu. Ayrıca bölgede bulunan küçük bir kilisenin kalıntıları da taşınmıştı.

Unkapanı ile Yenikapı arasındaki tünel kazısı sırasında bulunan tarihi eserler de zaman zaman inşaatın durmasına sebep olmuştu. Vezneciler bölgesinde 100 metrekarelik bir mozaik döşeme, Kanuni ve 2. Selim dönemine ait altın sikke ve Venedik dukaları bulunmuştu. Aksaray bölgesinde ise çok sayıda Bizans ve Osmanlı eserlerine rastlanmıştı.