Migros en az yüzde 10 büyüme hedefliyor

Migros, TL'nin değer kaybı ve girdi maliyetlerinde artışla geçen yıl 163.2 milyon TL zarar açıkladı. Migros 2012'de çift haneli büyüme hedefliyor.

Migros en az yüzde 10 büyüme hedefliyor

Perakende zinciri Migros, TL'deki değer kaybı ve girdi maliyetlerindeki artışın etkisiyle 2011'de 163.25 milyon lira zarar açıkladı. Şirket 2010 sonunda 42.6 milyon lira kâr açıklamıştı.

Migros'un 2011 sonunda 5.75 milyar lira olan satış gelirleri 2010 sonuna göre yüzde 11.5 artış gerçekleşti.

Şirketin faaliyet raporunda yer alan bilgiye göre, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Perakende Endeksi sonuçlarına göre, 2011'de organize perakendedeki yıllık ciro artışı yüzde 9 düzeyinde gerçekleşti.

Gıda perakendede yıllık ciro artışı yüzde 3, gıda dışı perakendede ise yıllık ciro artışı yüzde 18 oldu.

Migros, 2011 yılında satışlarda yakaladığı çift haneli artışı 2012 yılında da sürdürmeyi hedeflerken; 2011'de yüzde 6.7 olarak gerçekleşen FAVÖK marjının ise yüzde 6-6.5 aralığına gerilemesini bekliyor.

Şirketin yüzde 80.51'i MH Perakendecilik'e yüzde 19.49'u ise diğer ortaklara ait bulunuyor.

Sunuma göre, 2011 yılında 717 mağazaya ulaşan Migros, 2012'de 100 süpermarket ve 2 hipermarket açmayı hedefliyor.

Sayfa Yükleniyor...