Opel krizi yılan hikayesine döndü

General Motors 2002 yılından bu yana Opel markası ile toplam 10 milyar Euro zarar etti. Şirketin Almanya’daki fabrikalarını kapatma ihtimali çalışanları endişelendiriyor.

Opel krizi yılan hikayesine döndü

Alman otomotiv markası Opel zor günler geçiriyor.

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan General Motors 2002 yılından bu yana Opel markası ile toplam 10 milyar Euro zarar etti. Şirketin Almanya’daki fabrikalarını kapatma ihtimali çalışanları endişelendiriyor.

"İnsanlarla bu şekilde oynanmamalı." Duisburg-Essen Üniversitesi profesörlerinden Ferdinand Dudenhöffer Amerikan otomobil devi General Motors’a olan kızgınlığını bu sözlerle ifade ediyor. Zira yaklaşık 5 yıldır ana şirketin Avrupalı kardeş firmaları Alman Opel ve İngiliz Vauxhall çalışanları işlerini kaybetme tehlikesiyle burun buruna yaşıyor. General Motors daha şimdiden binlerce işçinin işine son verdi ancak buna rağmen Avrupalı şirketler zarardan kurtulamadı.

Avrupa’da yaşanan borç krizi nedeniyle otomobil satışları düşmüş durumda. General Motors da bu nedenle üretimi azaltma yoluna gidecek. Söylentilere göre, önce İngiliz Vauxhall Ellesmere Port Fabrikası kapatılacak, Opel’in Astra modelinin üretimi buraya kaydırılacak. Zafira modelinin ise Bochum kentinde üretimine son verilecek ve buradaki tesisler kapanacak. Üretim Frankfurt yakınlarındaki Rüsselsheim kentindeki tesislere taşınacak. Ancak tüm bunlar söylenti, iddia ve kulaktan dolma bilgi olmaktan öteye gitmiyor. Opel’in sözcüsü ise bu haberler hakkında şu yorumu yapmakla yetiniyor: “Bir dizi şey düşünülüyor ancak henüz bir karar verilmedi.”

General Motors’un Avrupa’da eşzamanlı olarak bir dizi sorunu var: Kötü satış rakamlarının yanı sıra şirket yüksek işçilik maliyetiyle de karşı karşıya. Dudenhöffer’in verdiği rakamlara göre “Bir Opel Astra’nın Almanya’da üretilmesi, şirkete Macaristan’da ya da Polonya’da üretilmesinden 1500 Euro daha pahalıya geliyor.” Güney Kore’de ise üretimin çok daha ucuz olduğunu ekliyor.

Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenach’ta çalışan 22 bin işçi endişeli. Prof. Dr. Dudenhöffer bir tek Rüsselsheim’daki merkez üretim tesislerindeki çalışanların gerçekten güvenli olabileceklerini ancak burada dahi bir takım küçülmelerin yaşanmasının mümkün olduğunu söylüyor.

Üretimin Bochum’dan İngiltere ve Polonya’ya kaydırılabileceği gündeme geldikten sonra Opel fabrikalarının bulunduğu dört eyaletin başbakanları yüzünü General Motors’a döndü. “Çalışanların arkasındayız” mesajı veren ortak bir açıklama yapıldı. Ancak Ferdinand Dudenhöffer bu destek konusunda çok geç kalındığına inanıyor ve tüm bu değerlendirmelerin sonucunda Bochum’daki Opel tesislerinin 2015 yılında kapanacağını öngörüyor.

Sayfa Yükleniyor...