Magna İnternational otomobil parçaları üreten bir Kanada şirketi. Opel ise General Motors'un Avrupa kanadının bir parçası; şirket İngiltere'de de Vauxhall adı altında faaliyet gösteriyor.

Dün Magna İnternational ile General Motors'un Avrupa kanadını kurtarmak için prensip anlaşmasına varıldığı açıklanmıştı. Ancak anlaşmanın yürürlüğe girebilmesi için Alman hükümetinin de onaylaması gerekiyordu. Şimdi bu onayın geldiği bildiriliyor.

Almanya'yı sürece dahil olmaya iten, GM Europe'un Almanya'daki 50 bin işçisini koruma zorunluluğu oldu. Alman hükümetinin hemen 1,5 milyar euroluk borç olanağı yaratması bekleniyor.

Alman hükümeti bu çerçevede yürüttüğü müzakereleri aslında Çarşamba günü sona erdirmeyi umuyordu.

Ancak Detroit'teki GM merkezinden gelen yeni talepler nedeniyle, Alman hükümeti Amerikan makamları ile görüşmek için süreyi uzattı.

HÜKÜMET ELEŞTİRİLMİŞTİ
Alman medyasında, GM Avrupa'nın batmasına izin vermenin Alman hükümetine daha ucuza mal olacağı yönünde haberler çıkmıştı.

Alman hükümeti de, GM Avrupa'nın 415 milyon dolar daha kısa vadeli fona ihtiyacı olduğunu son dakikada açıklayan ABD hazinesi ve General Motors'u eleştirmişti.

FİAT ÇEKİLDİ
Diğer potansiyel alıcı Fiat, Alman hükümetiyle görüşmelere katılmayacağını açıklamıştı. General Motors Amerika'nın ise pazartesi günü iflasını açıklaması bekleniyor.

GM'in yeniden yapılanmasının en önemli parçası borçların ödenmesi. Şirket bu hafta alacaklılarına, 27 milyar dolarlık borcunu %10 hisse vererek kapatma teklifi götürdü. Ancak birçok yatırımcı, bu oranın şirkete verdikleri borcu karşılamayacağını bildirdi.Şimdi GM borca karşılık vereceği hisse oranını yüzde 25'e çıkardı.