Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Genel Sekreteri Ercan Tezer, Reuters'a yaptığı açıklamada, "Kamunun desteği olmadan krizin tek başına kampanyalarla aşılması mümkün değil. Şirketlerin kampanyalarının bir dereceye kadar faydası olur, ama bir dereceden sonra sadece kampanyalarla, şu anda pazarda ertelenen talebin tekrardan yerine getirilmesi söz konusu değil.

Bu yüzden pazardaki talebin yeniden canlanması için kamu desteğine ihtiyaç var. Kamunun desteğinin nasıl olacağı çok ayrıntılı bir konu. Ama doğrudan doğruya tüketiciye yönelik bir desteğe ihtiyaç var" dedi.

OSD bugün, ekonomik krizin dünya otomotiv sanayi üzerindeki etkileri ve uygulanan önlemlere ilişkin yazılı bir açıklama yaparak, hükümetin hiçbir tedbir paketi açıklamamış olması nedeniyle, krizin otomotiv sanayi üzerindeki olumsuz etkisinin her geçen gün önemli oranda arttığını ve sorunların telafisinin güçleştiğini bildirdi.

Açıklamada, "Avrupa Birliği (AB) pazarına göre daha büyük oranda daralan yurtiçi pazarımızı canlandırabilmek için henüz hükümetimizin hiçbir tedbir paketi açıklamamış olması, krizin sanayimiz üzerindeki olumsuz etkisini her geçen gün önemli oranda arttırmakta ve telafisini güçleştirmektedir" denildi.

Türkiye'de kümülatif otomotiv satışları, Ocak-Şubat döneminde yüzde 38 azalarak 41,348 adet seviyesinde gerçekleşti. Binek ve hafif ticari araçlar toplam pazarında geçen yılın aynı döneminde 66,778 adet satış gerçekleştirilmişti.

Satışlar, binek otomobil bazında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30.5 azalarak 27,665 adet olarak gerçekleşirken, toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönemde yüzde 49.3'lük düşüşle 13,683 adet oldu.

Üretimi ve tüketimi artırmayı hedefleyen ve AB ülkeleri hükümetlerinin Ocak ayında uygulanmaya başladıkları önlemlere ilave olarak Avrupa Yatırım Bankası'nın da 7 milyar dolarlık bir fonu sektörün kullanımına sunma kararı aldığına dikkat çekilen açıklamada ayrıca, söz konusu önlemlerin, AB ülkelerindeki otomotiv pazarlarında başlayan canlanmayı daha da artıracağının tahmin edildiği belirtildi.