Otomobil satışları tüketimi canlandırdı

CNBC-e Tüketim Endeksi Şubat'ta yüzde 5.5 artış kaydetti.

CNBC-e Tüketim Endeksi Şubat'ta bir önceki aya göre yüzde 5.51 artış göstererek 188.95 düzeyine yükseldi.

Mevsimsel etkilerden arındırılmış Tüketim Endeksi de aynı dönemde yüzde 1.94 artarak 145.76 değerini aldı.

Endeksin detaylarına bakıldığında Şubat ayındaki aylık artışda otomobil ve ev eşyası gibi öncü sektörlerin yanında gıda, ulaştırma ve kısmen turizm sektörü etkili oldu. Özellikle otomobil satışları oldukça güçlü seyretti.

Buna karşın, öncü sektörlerden olan konut sektörüne yönelik olan talepte bir miktar düşüş izlendi. Giyim sektörünün satışlarında da bir önceki aya göre gerileme görüldü.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu şunları kaydetti: "CNBC-e Tüketim Endeksi’nin hem bir önceki aya göre hem de bir önceki yılın aynı ayına göre arttığını izliyoruz. Daha önce açıklanan CNBC-e Tüketici Güven ve Tüketim Eğilimi Endeksleri yavaşlama olsa bile iç talebin yıllık bazda güçlü artış eğilimine işaret ediyordu. Tüketim Endeksi bu işareti destekliyor görünüyor."

Sayfa Yükleniyor...