Otomotiv Sanayii Derneğinden (OSD) yapılan yazılı açıklamada, İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) 1982 yılından bu yana yayımladığı ''Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu'' raporlarına göre, otomotiv sanayinin değerlendirmesine yer verildi.

Değerlendirmeye göre, 1982-2008 yılları arasındaki çalışmalar incelendiğinde, dernek üyesi firmaların büyük başarılara ulaştığı görüldü.

Özellikle firmaların büyüklüklerini belirleyen ''üretimden satışlar'' kriteri eğrisi, otomotiv sektöründe sürekli artış gösterdi. Buna göre 500 büyük firma arasında otomotiv sanayinin payı 1982'de yüzde 5,6, 1992'de yüzde 10,2, 2003'te yüzde 13,2, 2007'de yüzde 15,6 iken, küresel kriz nedeniyle 2008'de yüzde 12,7'ye gerildi.

Türkiye'deki otomotiv ana ve yan sanayi, 500 büyük sanayi kuruluşu arasında ihracatçı üye firmaların payı, 1983-1999 yılları arasında yüzde 3 ila yüzde 10 arasında seyrederken, 2003 yılı itibarıyla artmaya başladı.

2007 yılında 500 büyük sanayi kuruluşu arasında yüzde 30 seviyesini aşan sanayi, kriz nedeniyle 2008 yılında yüzde 25'e geriledi.

Otomotiv sanayinde ücretli çalışanların payı, ilk 500 sanayi kuruluşu içinde 1983'de yüzde 3 iken, bu oran, istikrarlı artışla 2007 yılında yüzde 13'e yükseldi. 1983-2008 döneminde İSO üyesi kuruluşlar arasındaki payı, yüzde 13'ten yüzde 31'e ulaştı.

''Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2008'' Raporunda, ''En Çok Kar Eden İlk 50 Kuruluş'' arasında Ford Otomotiv Sanayi, Mercedes Benz Türk, Oyak Renault, Honda Türkiye, Türk Traktör ve Ziraat Makineleri bulunurken, 5 üretici firma Ford Otomotiv, TOFAŞ, Oyak-Renault, Mercedes Benz Türk, BMC Sanayi ve Ticaret, ''En Çok Kişi Çalıştıran İlk 50 Kuruluş'' listesinde yer aldı.

''En Çok ihracat Yapan İlk 50 Kuruluş'' arasında OSD üyesi 9 firma Ford Otomotiv, Oyak-Renault, TOFAŞ, Toyota, Mercedes Benz Türk, Hyundai Assan, Honda Türkiye, MAN Türkiye, Türk Traktör ve Ziraat Makineleri olarak sıralandı.