Otoyol özelleştirmesi 2010'a sarkabilir

Hükümet, özelleştirme kapsamına alınan köprü ve otoyollar için yeni bir yasal düzenleme hazırladı. Otoyolların, işletme hakkı devri veya kiralama yöntemi ile 25 yıllığına devredilmesi planlanıyor.

Otoyol özelleştirmesi 2010'a sarkabilir

Karayollarının görev alanındaki köprüler ile 6 grup otoyol Yüksek Planlama Kurulu kararları doğrultusunda özelleştirme programına alınmıştı.

Danıştay, Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun otoyolları özelleştirme kararının yürütmesini geçen yıl oybirliği ile durdurdu.

Hükümet, Danıştay'ın bu kararından sonra köprü ve otoyolların özelleştirilmesi için yeni bir yasal düzenleme hazırladı.

Toplam 1.851 kilometreyi bulan otoyolların işletme hakkı devri veya kiralama yöntemi ile 25 yıllığına devri planlanıyor.

Otoyolların çevresindeki hizmet tesislerinin işletme hakkının da özelleştirilme kapsamında alıcı firmalara devredilmesi öngörülüyor.

Mevcut işletmelerin işletme sürelerinin dolmasının ardından, otoyolun işletme hakkını alan firmalar buraları yeniden ihale edebilecek.

BAKIM-ONARIM İÇİN İKİ FORMÜL
Otoyol ve köprülerin bakım ve onarımı için ise iki formül üzerinde duruluyor. Bakım ve onarımın ya yüklenici firma tarafından yapılması ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nce denetlenmesi ya da doğrudan Karayolları'nca yapılması öngörülüyor.

GELECEK YILA KALABİLİR
Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesinin piyasa koşullarına da bağlı olarak önümüzdeki yıla kalabileceği belirtiliyor. Özelleştirme kapsamındaki otoyollar, Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme ve İzmir-Aydın olarak sıralanıyor.

Sayfa Yükleniyor...