Radyo reklamlarının sesi açıldı

Bu yılın ilk yarısında en büyük artış radyo reklamlarında yaşandı. Radyo reklamlarna yapılan yatırım geçen yıl aynı dönemde 62.78 milyon TL iken 2016'nın ilk yarısında yüzde 32.46'lık bir artışla 83.16 milyon TL'ye yükseldi.

Radyo reklamlarının sesi açıldı

Her geçen gün daha da hızlanan hayat ve insanların çok kısıtlı zamanda çok fazla şey tüketiyor olması, Türkiye’deki medya yatırımlarında da dengeleri değiştirdi. Maddi etmenlerin de rolü olan bu denge değişimiyle, Türkiye'de ilk 6 ayda toplam reklam yatırımı 3.662 milyon TL'yi buldu.

Tüm reklamverenlerin tüketicilere hızlı, kolay, uygun bütçeyle ve etkili olarak ulaşmak istemesinin yanında, hedef kitle içinde bulunan tek bir kişinin bile kaçırılma lüksünün olmaması, bütün ibreleri radyoya doğru çevirdi. İnsanların arabada, evde, iş yerinde, yolda, kısacası hareket halinde ve hayatın içinde yakalanabildiği, bütçelerin diğer mecralara oranla daha uygun olduğu radyo mecrası, reklam verenlerin tercihleri arasında yer aldı.

RİAK Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyo reklamlarının öneminin artışı ile ilgili açıklamada bulunarak; “Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Radyo TV Yayıncıları Meslek Birliği ve Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği’nin birleşimiyle organizasyonel yapı MEK (Müşterek Endüstri Komitesi) yapıya dönüştü ve şirketin adı RİAK AŞ olarak değişti.

Organizasyonel yapının MEK yapıya dönüşeceği bilgisini yılın ilk aylarından itibaren sektörle paylaşmış olmamız ve durumu nihayete erdirmemiz radyonun reklamveren ve reklamcılar nezdinde ölçümlenme açısından güven unsurunu artırdı. Böylece Reklamcılar Derneği tarafından açıklanan ilk altı aydaki medya yatırımlarında radyonun pozitif olarak ayrıştığını gözlemlemiş olduk. Tabi bu daha bir başlangıç. Radyo sektörünün medya yatırımlarında hak ettiği payı alması için yayıncı kuruluşlar ve araştırmamız beklentiyi karşılamak üzere çalışmalarını sürdürecektir” dedi.

RİAK çatısı altında toplanarak, daha etkin bir çalışma sistematiğinin ve dayanışma ortamının oluştuğuna dikkat çeken Olcay Akay; RİAK’ın, radyo reklamındaki yüzde 32.46’lık artışta büyük rolü olduğunun altını çizdi.

Sayfa Yükleniyor...