Rötarların sebebi lodos

Atatürk Havalimanı'nda son dönemde artan rötarlarda lodosun etkili olduğu belirtildi.

Rötarların sebebi lodos

Atatürk Havalimanı'nda son zamanlarda yaşanan ve yolcuların yoğun şikayetlerine neden olan, gerek terminalde, gerek uçak içinde ve gerekse de havada oluşan beklemeler ve rötarlarda, geçtiğimiz yılın ilk üç ayına oranla yüzde 100'e yakın artan lodoslu gün sayısının etkili olduğu bildirildi.

Lodoslu gün sayısının artışının rötarların ana nedeni olduğunu belirten Devlet Hava Meydanları İşletmesi Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur, yolcu güvenliği açısından lodoslu havalarda piste bir uçak inmeden başka bir uçağın kalkışına izin vermediklerini belirterek, şunları söyledi:

"Bizim için yolcu güvenliği her şeyden önemlidir. Lodoslu havalarda inişte olan bir uçak tekerleğini piste koymadan, başka bir uçağın diğer pistten kalkmasına izin vermiyoruz. Örneğin uzun pistte lodoslu havada karadan denize doğru kalkış için bekleyen bir uçak, kısa pistte Ataköy'den Florya istikametine doğru iniş yapan uçağı bekler. Bunun nedeni de iniş yapan uçağın olası bir pas geçme durumunda emniyetli olarak tekrar kalkış yapmasıdır. İşte iniş yapan uçak tekerleklerini piste koyduktan sonra kalkış yapacak uçağa izin verilir. Bu süre 3 veya 3,5 dakika kadardır. Şayet kuzey rüzgarları olsa bu bekleme 1 dakika kadardır. Çünkü her iki pistte ayrı istikametlerde kullanılabilir. İşte lodoslu havalar yüzünden uçaklar yerde ve havada sıraya girmektedirler. Yani gecikmelerin ana sebebi lodos rüzgarlarıdır. Lodos rüzgarlarının esme oranı geçtiğimiz yılın ilk 3 ayında gün sayısı olarak yüzde 7 civarındaydı. Bu yıl şimdiden yüzde 13,5'lara çıktı. Bu da 3 ayda hemen hemen 45-50 gün anlamına gelir."

Sayfa Yükleniyor...