Sabancı: Oyunun adı artık büyümek değil

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, 2009 için birkaç şirkette büyüme hedeflediklerini belirterek, "Oyunun adı artık büyümek değil, sermayeyi işleterek ve likit kalarak para kazanmak" dedi.

Sabancı: Oyunun adı artık büyümek değil

Sabancı Holdıng Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, CNBC Europe'a konuk oldu.

Simon Hobbs'un sunduğu "Leaders" programına katılan Sabancı, bir kadın olarak iş dünyasında nasıl zirveye çıktığından, holdingin hedeflerine kadar çok sayıda merak edilen konuya yanıt verdi.

Sabancı, öncelikle bir kadın olarak iş ortamında nasıl başarılı olduğunu anlattı ve "Erkek egemen bir aile ve iş ortamında, başarılı olmamda takım çalışmasına olan inancım anahtar rol oynadı" dedi.

Sabancı şunları söyledi: "Ailemin desteği ve ileri görüşü kariyerimde çok önemliydi. Emir vermektense iletişimi tercih ederim. Farklı zihinlerin yaratıcılığına inandığımdan takım çalışmasına değer veririm. İnsanları özgeçmişlerinin ötesinde değerlendiririm. En güçlü yanımın doğru iş için doğru insanı seçmek olduğunu düşünüyorum."

Türkiye'nin AB'ye girmesini "bir devrim değil evrim" olarak nitelendiren Sabancı, gelişen bir ülkede iş yaptıkları için özerk yönetim modeline yaklaştıklarını söyledi.

Sabancı, "Amcam Sakıp Sabancı, yakın temasta çalıştığım ve beni patronum olarak kendimden daha iyi tanımış bir insandır. Kendisinden sonra başa geldiğimde, holdingi yeni çağa taşımayı amaçladım. Türkiye gelişen bir ülke olduğundan portföydeki çeşitlilik önemli. Önce misyon ve visyon, ardından strateji ve odak tayini gelir. Bu yüzden 8 ana şirketimizi, her biri özerk 5 şirkete indirdik" diye konuştu.

OYUNUN ADI BÜYÜMEK DEĞİL
2009'da kra geçmek için öncelikle sermayenin korunması gerektiğini kaydeden Sabancı, "2009 için sadece birkaç şirketimizde büyüme hedefimiz var, diğerlerinde sermayenin korunmasına odaklanacağız. Oyunun adı artık büyümek değil, sermayeyi işleterek ve likit kalarak para kazanmak" dedi.

NEREYE YELKEN AÇTIĞINIZI BİLMİYORSANIZ...
Sabancı, birleşmelerin bir şirketi hedeflerine ulaştırmasındaki rolüne de değindi: "Nereye yelken açtığınızı bilmiyorsanız, hiçbir rüzgar doğru sayılmaz. Rotanızı belirledikten sonra, doğru bir ortak hedefe ulaşmanızı çabuklaştırır. Ortaklıklarda uzun vade stratejilerin birbirine uyması tarafların beraber büyüyebilmeleri açısından çok önemlidir."

Sabancı, 30 yıllık iş hayatında öğrendiklerini ise iki kelimeyle özetledi: Kazanmak ve paylaşmak.

Sayfa Yükleniyor...