Sabancı Perakende 5 milyar lira ciro hedefliyor

Sabancı Perakende Grubu 2010'da ciroda yüzde 19 artışla 5 milyar TL'yi hedefliyor.

Sabancı Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2009'da perakende faaliyetlerinin yüzde 16 büyüdüğünü ve 4.2 milyar lira ciro beklediklerini, 2010'da ise bu rakamı 5 milyar liraya çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Dinçer, "Bütçeler kesinleşmedi, onaylanmadı ancak 2010'da yaklaşık 5 milyar lira ciroya ulaşacağımızı tahmin ediyorum" dedi.

Dinçer'in açıklamasına göre 2009'da satış gelirlerinde yüzde 16 büyüme kaydetmesi beklenirken 2010'da büyüme oranının yüzde 19'a ulaşması hedefleniyor.

Sabancı Holding'in perakende alanında faaliyet gösteren üç markası bulunuyor. Gıda perakendesinde Fransız Carrefour ile ortaklığı olan Carrefoursa ve Carrefour'un iştiraklerinden Dia ile ortaklığı Diasa adı altında faaliyet gösteren grubun, elektronik perakendesindeki markası ise Teknosa.

Dinçer, gelecek üç yılda bu üç markaya 500 milyon lira yatırım yapma planlarında bir değişiklik olmadığını, 2010 için 160-170 milyon lira yatırım planladıklarını söyledi.

Diasa bünyesinde yerel girişimcilere franchise verdiklerini, 2009'da 250 mağazaya ulaştıklarını, gelecek yıl buna 200'e yakın mağaza eklemek istediklerini hatırlatan Dinçer, diğer markalar için böyle bir uygulamaya gitmeyi düşünmedikleri bilgisini verdi.

Diasa'nın tamamı Marmara ve Ege Bölgesi'nde yer alan mağazalarının toplam sayısı 680'i aşarken çalışan sayısı 2,800'e ulaşmış durumda. Diasa'nın 2008 yılındaki cirosu ise 683 milyon lira olmuştu.

Sayfa Yükleniyor...