Dünyanın en büyük futbol kulüplerinden Barcelona ve Manchester United, bu gece Roma’da hem 2009 UEFA Şampiyonlar Ligi galibiyeti, hem de 110 milyon Euro’luk gelir için karşı karşıya gelecek.

UEFA Şampiyonlar Ligi Resmi Sponsoru MasterCard tarafından yaptırılan araştırmaya göre, Roma’da oynanan finalin Avrupa ekonomisine toplam katkısı 310 milyon Euro’yu bulacak.

Final maçı sonrası kaybeden takım da 65 milyon Euro kazanacak.

MasterCard çalışmasına göre Roma, 2009 Finaline ev sahipliği yapması nedeniyle 45 milyon Euro’dan fazla gelir elde edecek. Bu ekonomik kazanca kısa vadede taraftarların barlarda, kulüplerde, mağazalarda, otellerde, şehrin turistik noktalarında, bahisçilerde ve Olimpiyat Stadyumu’nda yapacakları harcamalar ve sponsorların ve kurumların şehrin pazarlamasına yapacakları yatırımlar neden olacak.

2009 finalinde Roma 45 milyon Euro’luk kazanırken, MasterCard’ın daha önce yaptırdığı araştırmalarda 2008 yılı finaline ev sahipliği yapan Moskova’nın 44.5 milyon Euro, 2007 yılı finaline ev sahipliği yapan Atina’nın ise 26 milyon Euro kazanç sağladığı görülüyor.

BARCELONA VE MANCHESTER DA KAZANACAK
Kazanan kulübün şehri de, 2009 Finali sonrasında yaklaşık 15 milyon Euro’luk bir hasılat elde edecek. Bu, final sonrasındaki kısa dönemde pekişen şehir imajı ve saygınlığının turizmi artırmasının yanı sıra artan tüketici güvenine bağlı olarak şehrin bar, meyhane, mağaza ve bahisçilerinde yapılan harcamaların artması gibi pozitif ekonomik etkilerle hissedilecek.