Telekom'un 6 aylık kârı 1.1 milyar lira

Türk Telekom, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2.9 artışla 1 milyar 115 milyon lira net dönem kârı elde etti.

Türk Telekom'dan yarı yıl sonuçlarına ilişkin yapılan yazılı açıklamada, grubun altyapıya ve teknolojiye yaptığı yatırımlara devam ettiği, yatırım miktarının ilk 6 aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artarak 880 milyon liraya ulaştığı, ADSL ve mobil alanlardaki güçlü büyüme ile grup cirosunun yüzde 12 artış göstererek 5 milyar 855 milyon lirayı bulduğu bildirildi.

Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani, sonuçlara dair değerlendirmesinde, 2011'in birinci yarısında grup gelirleri ile FAVÖK'ün (Amortisman ve itfa giderleri öncesinde faaliyet kârı) yüzde 12 artarak sırasıyla 5,9 milyar lira ve 2,5 milyar olduğunu, FAVÖK marjının yüzde 43 olarak gerçekleştiğini belirtti.

Kârlılık seviyesinin ise 2010 yılının birinci yarısındaki kârlılık seviyesi ile hemen hemen aynı olduğunu ifade eden Kanafani, bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,9 oranında artışla 1 milyar 115 milyon lira net kâr elde ettiklerini bildirdi. Birinci yarıda yatırım harcamalarının büyümeyi desteklemek için altyapı ve teknoloji yatırımlarına devam etmelerinden dolayı önceki yıla kıyasla yüzde 70 arttığını vurgulayan Kanafani, ''Bu büyüme ve yatırımlar milyonlarca müşterimize avantajlı iletişim hizmetleri sunarken, en iyi kaliteyi garantilememize imkan verecek. Bilgi ve iletişim teknolojilerine yaptığımız yatırımlar, dünyada Türkiye'nin rekabetçiliğini desteklemeye devam edecek'' değerlendirmesini yaptı.

Kanafani, saha dolabı ve binaya kadar fiber (FTTN) dahil sabit hat şebekesine yaptıkları yatırımlara devam ettiklerini ve yaklaşık 3,3 milyon haneye ulaştıklarını kaydetti. Kanafani, 6,7 milyon ADSL müşterilerinin ayda ortalama 18 GB data kullandığını ve bu rakamın geçen senenin Haziran ayına kıyasla yüzde 50 daha yüksek olduğunu, PANTEL'in satın alınması ve şebeke yatırımlarıyla uluslararası ağ geçidi veri kapasitelerinin 2005 yılındaki 30 GB'a kıyasla 40 kat artarak 1,2 TB'e yükseldiğini belirtti.

Web TV hizmetleri olan Tivibu'nun 1,1 milyondan fazla müşteriye ulaştığını ve çevrim içi veri saklama hizmetlerinin 40 bin müşterileri tarafından kullanıldığını ifade eden Kanafani, mobil şirketleri olan Avea'nın mobil pazarda devam eden agresif rekabete rağmen müşteri tabanını birinci yarıda 615 bin artırarak toplam müşteri sayısını 12,2 milyona çıkardığını belirtti. Kanafani, faturalı müşteri sayısını ise yıldan yıla yüzde 21 artırarak 5,4 milyona yükselttiğini, tarifeler, kanallarda süregelen iyileştirmeler ve altyapı yatırımları sayesinde birinci yarıda Avea'nın gelirlerini yüzde 13, FAVÖK'ü ise yüzde 29 artırdığını bildirdi.

Sayfa Yükleniyor...