Türk Hava Yolları'nın (THY) Endonezya'nın başkenti Cakarta'ya düzenlediği ilk sefere katılan basın mensuplarıyla sohbet eden THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, Türkiye'nin uluslararası ilişkilerde son yıllarda sağladığı sempatinin ve istikrarlı yapının THY'ye ciddi şekilde yardımcı olduğunu, İstanbul'un suni değil, doğal bir hat olmasının da avantaj teşkil ettiğini söyledi.

Havacılıkta 2 artı 2'nin her zaman 4 etmediğini kaydeden Karlıtekin, THY'nin de bu anlayış içinde davrandığını ve gerek yetişmiş insan gücü, gerek filosu, gerekse gelir kaynaklarıyla optimal ölçeğe taşındığını söyledi.

Küresel kriz nedeniyle dünyada kargo taşımacılığında yüzde 25, yolcu sayısında ise yüzde 15'e varan düşüşler meydana geldiğini vurgulayan Karlıtekin, şöyle devam etti:

''Buna karşılık THY, kapasitesini yüzde 16, yolcu sayısını ise yüzde 10 arttırdı. Nazar değmesin. 2. dönemde de bunun altına düşmeyiz. İlk yarıyı karla kapattık. Kar rakamı geçen yıllara göre düşük ama küresel kriz ortamında bunlar zor günlerdi. İster istemez fiyatta taviz veriyorsunuz. İkinci 6 ay kesinlikle daha pozitif olur. İlk 6 ayın üzerinde gelişme sağlanır.''

2012'YE KADAR YENİ HATLAR DEVREYE GİRECEK
THY Yönetim Kurulu Başkanı Karlıtekin, 2-3 yıl içinde yeni uçuş noktalarında da seferlerin başlatılacağını, bu şekilde 2010-2013 arasında 15-20 dış hattın daha devreye gireceğini anlatarak, şöyle devam etti:

''Yönetim Kurulunda karar vermemiz lazım ama THY, daha da büyüyecek. Türkiye Cumhuriyeti olarak bağlantı kurmadığımız nokta kalmaması lazım. Türkiye'yi bütün ülkelere bağlamak esas hedefimiz.

Bu çerçevede batı tarafında Amerika'da açacağımız hatlar var. Toronto günlük olacak. Los Angeles ve Washington DC'ye gideceğiz. Yeni uçaklar geliyor. Filomuza 12 uçak daha dahil olacak. Brezilya hattını Dakar'dan ayırıp, Sao Paulo'ya direk uçacağız.

Doğuda Hindistan'da 3'üncü belki 4'üncü nokta açılabilir. Çin'de 2-3 nokta zaten belirlenmişti. Örneğin Guangzhou. Burada şu anda Sivil Havacılık müsadesi tamamlanmak üzere. Pekin ve Şanghay'da hafta 5'ten günlük sefere geçeceğiz. Kamboçya'ya uçacağız. Vietnam'da Hachi Minh City'e gideceğiz. Afrika'da Tanzanya'da Darüs Selam'a sefer düzenleyeceğiz. Yine Kinshasa (Kongo Cumhuriyeti) ayrı bir uçuş noktamız olacak. Srilanka'da Kolombo'ya uçmayı planlıyoruz.

Avrupa'da da yeni noktalara uçulacak. İtalya'da Bologno, İngiltere'de Glasgow, Avusturya'da Salzburg bunlar arasında. Karadağ'da Potgarica'ya, Yunanistan'da 2. nokta olarak Selanik'e gideceğiz. Estonya'da Tallin, Letonya'da Vilnuus'a uçarız. Bir başka uçuş noktamızı ise Slovakya'da Bratislava olarak düşündük. 2012'de yeni hatları açma işlemini tamamlamış oluruz.''