Türk Hava Yolları, Avrupa’nın en büyük basketbol organizasyonu olan Euroleague Basketboll ile 5 yılı opsiyonlu olmak üzere 10 yıllık isim hakkı sponsorluğu için anlaşmaya vardı.

Önümüzdeki sezondan itibaren Euroleague karşılaşmaları “Turkish Airlines Euroleague Basketball” adı altında oynanacak.

Sezon sonundaki Final Four karşılaşmaları da “Turkish Airlines Euroleague Final Four” adıyla oynanacak. Bu isim hakkı yazılı ve görsel tüm mecralarda yer alacak. 5 yıl sürecek olan bu anlaşma opsiyonlu olarak ayrıca 5 yıl daha uzatılabilecek.

Anlaşma, Euroleague tarihinde ilk kez bir marka ile isim sponsorluğu yapmış olması bakımından ayrı bir öneme sahip.

Geçtiğimiz Mayıs ayında Paris’te yapılan 2010 Final Four’da Türk Hava Yolları Euroleague Basketboll’un ana sponsorlarından biri olarak yer almıştı.

Yapılan bu ortaklık ile aynı zamanda Türk Hava Yolları, Euroleague ile birlikte ‘’Euroleague For Life’’ programı kapsamında Türkiye ve dünyanın çeşitli yerlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri de gerçekleştirecek.

Anlaşmayla ile birlikte ayrıca Türk Hava Yolları, Avrupa’nın Euroleague’den sonraki ikinci büyük organizasyonu olan Eurocup’ın da Global Sponsoru oldu.

Türk Hava Yolları isim hakkının yanısıra başka tanıtım haklarına da sahip olacak. Bu kapsamda; Euroleague logosu ile Türk Hava Yolları logosundan oluşan yeni bir Euroleague logosunun oluşturulması, Euroleague oyuncularıyla reklam filmi çekilmesi, dünya genelinde 197 ülkede yayınlanan Euroleague ve Eurocup çatısı altında yıl içinde oynanacak toplam 350’ye yakın maç saha zemininde ve çeşitli reklam mecralarında Türk Hava Yolları logosunun yer alması bu haklardan bazıları.

EUROLEAGUE CEO'SU: THY LİG İÇİN ÇOK UYGUN
Euroleague Basketboll CEO’su Jordi Bertomeu, ‘’Biz uzun zamandır, sadece ekonomik değeriyle değil bizimle gercekten ortak olacak, dünyada basketbolun gelişiminde rol alacak doğru bir ortak bulmak üzerine çalışıyorduk. Bu anlaşmayı yapmaktan çok memnunuz ve Türk Hava Yolları markasının Euroleague’e katacağı güç ile bütünleşmiş bir ortaklık modeline ulaştık. Sadece Euroleague Basketbol isim sponsorluğu ile değil aynı zamanda oyun sahası dışında bizim müşterek etkinliklerimize katkılarıyla da Türk Hava Yolları isim hakkının bu lig icin çok uygun olduğunu düşünüyoruz.’’ dedi.

TOPÇU: ÖNEMLİ BİR AYRICALIK OLACAK
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Futbol dünyasının en önemli markalarından ikisi olan Barcelona ve Manchester United sponsorluğundan sonra basketbolda Avrupa'nın en büyük ve dünyanın da en saygın organizasyonlarından biri olan Euroleague ile işbirliği yapmak bizim için de önemli bir ayrıcalık olacaktır. Euroleague isim sponsorluğu, markamızın global düzlemdeki gücünü perçinleyen stratejik bir adım olmuştur. Markaya yapılan tüm bu yatırımlar sonucunda, Turkish Airlines markasının cazibesi dünya genelinde zirveye doğru emin adımlarla daha hızlı ilerleyecektir” dedi.

Hamdi Topçu sözlerine şöyle devam etti: “Bu işbirliğininin bizim için diğer bir önemi de; Türk Hava Yolları’nın gelirleri içerisindeki en büyük paya sahip olan Avrupa’da 70’in üzerinde noktaya uçuş gerçekleştirmesi sebebiyle de bu bölgedeki potansiyel müşterilerimiz ile markamız arasında çok daha etkin bir iletişim kurmamıza sağlayacağı katkıdır.”