Toyota Mayıs'ta 'dama' dedi

Türkiye'de fabrikaların 1 Haziran'da normale döneceğini belirten Toyota Pazarlama CEO'su Bozkurt, "Mayıs'ta artık tamamen dama dedik. Normal şartlarda 4 bin-4 bin 500 bandında satış hacmimiz olacakken, 2 bin 500 adeti geçmemiz zor görünüyor'' dedi.

Toyota Mayıs'ta 'dama' dedi

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, bir plazanın açılışını gerçekleştirmek üzere geldiği Adana'da yaptığı açıklamada, yaklaşık iki ayı geçkin süredir, Japonya'daki felaketle ilgili Toyota'nın sıkıntılar yaşadığını, ancak, bunun doğrudan firmanın kendi üretim tesisleriyle ilgili olmadığını belirtti.

Deprem bölgesinde bulunan yan sanayi üreticilerinin fabrikalarında meydana gelen hasardan kaynaklı, tedarik sıkıntısından ortaya çıkmış bir problem yaşandığını ifade eden Bozkurt, ''Toyota toplamda yaklaşık 500 bin adet üretim kaybı yaşadı. Şu anda, yan sanayinin yaşadığı sıkıntının tespiti çalışmaları devam ediyor. Bu çalışmalar bu ay sonuna kadar tamamlanacak ve yan sanayi kendi üretim planını yapılandırarak Toyota'ya iletecek, Toyota da buna göre kendi üretim planını hazırlayacak'' dedi.

Bozkurt, 1 Haziran'dan itibaren Avrupa'daki fabrikalardaki üretimin normale döneceğini, ancak, satış ayağının önemli bir bölümünü Japonya'daki üretimin oluşturduğunu söyledi.

Önümüzdeki aydan itibaren en azından belli fabrikaların tam kapasite çalışması, tüm Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de 2,5 aydır bekletilen bazı siparişleri telafi edecektir. Bir kaç ay içinde Avrupa'daki fabrikalar, en azından açığı daha normal bir seviyeye getirecektir. Ama bizim için Japonya'dan gelecek üretim haberi çok daha önemli. Japonya, satışların yarısından fazlasının geldiği ülkedir. Ay başında bununla ilgili basın toplantısı yapacağız.''

Bozkurt, Japonya'daki zarar tespit çalışmalarının ardından Türkiye olarak toplamda ne kadar etkilenip etkilenmeyeceğinin net olarak belirleneceğini, ümitlerinin yılın kalan aylarında üretim kayıplarının telafi edilmesi yönünde olduğunu vurguladı.

Yılın ilk çeyreğinde dünyanın en çok otomobil satan şirketi unvanını General Motors'a kaptırdıklarını, ancak, bunun Toyota için büyük bir sıkıntı olmadığını ifade eden Bozkurt, ''Çeyrek bazında 2008'de aldığımız liderliği tekrar verdik. Toyota'nın bir numaralı hedefi daha çok satıp da birinci olmak yönünde değil. Elbette ki bu doğal hedeflerden biridir. Ama, bir numaralı hedef müşteri memnuniyeti olmuştur. Bugün yaşanan deprem felaketinden kaynaklı, dünya genelinde geçtiğimiz çeyrekte birinciliği kaptırmak elbette ki önemsenmeyecek bir gelişme değil, ancak, ileri ki dönemde telafisi mümkün bir gelişme'' dedi.

Bozkurt, Toyota'nın geçmişte de ne zaman bir problem veya sıkıntıyla karşılaştıysa hepsinden tekrar güçlenerek çıktığını, bunun arkasında Toyota kültürü ruhu bulunduğunu belirterek, ''Bu ruh diyor ki mevcut işini daha iyi yapabilmek için her zaman bir geliştirme noktası vardır. Özellikle bu tip büyük felaketlerden dersler alarak, daha büyük stratejiler geliştirerek ilerde aynı sıkıntıların tekrarlanmaması amaçlanıyor'' diye konuştu.

50 BİNLİK SATIŞ HEDEFİ
Bozkurt, Türkiye'deki tüm otomotiv sektöründe olduğu gibi Toyota'nın da geçen yılı, başarılı bir şekilde kapattığını ve 2011 yılına ümitle başladığını anımsattı.

Geçen yıl 40 bin 58 adet satış gerçekleştirdiklerini ve 20 yıllık Toyota Türkiye geçmişinde bunun tarihi bir rekor olduğunu ifade eden Bozkurt, bu yıl için de 50 bin satış hedefi belirlediklerini anlattı.

Bozkurt, yılın ilk 4 ayına bakıldığında bu 50 binlik planın üstünde bir satış gerçekleştirdiklerini, yaklaşık bin 100 adet satışla planın önünde ilerledikleri sırada deprem felaketinin yaşandığını belirtti.

''Deprem felaketi olmasaydı, 50 binlik hedefimizi rahatlıkla tutturabileceğimizi söylerdik'' diyen Bozkurt, deprem felaketinin, özellikle Mayıs ayında önemli ölçüde etkilediğini kaydetti.

Mevcut stokların kendilerini Nisan ayına kadar taşıdığını belirten Bozkurt, ''Nisan ayının son haftasında stok problemini yavaş yavaş hissetmeye başladık. Mayıs'ta artık tamamen dama dedik. Çünkü, bizim Mayıs'ta normal şartlarda 4 bin-4 bin 500 bandında seyretmesi gereken bir satış hacmimiz olacakken, bu ay 2 bin 400-2 bin 500 adeti geçmemiz zor görünüyor'' dedi.

Sayfa Yükleniyor...