CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Nisan ayında yüzde 30.3 artarak 85.32 düzeyine yükseldi ve son 16 ayın en yüksek seviyesine çıktı.

Endeksi oluşturan beş sorunun tamamında Nisan ayında bir önceki aya göre önemli yükselişler meydana geldi.

Buna bağlı olarak, CNBC-e Tüketici Beklenti Endeksi de bir önceki aya göre yüzde 30.3 artarak 73.11, CNBC-e Tüketim Eğilim Endeksi ise yüzde 10.9 artarak 153.92 değerini aldı.

Endeksteki büyük yükselişe en büyük katkı tüketicinin Nisan ayını Mart ayına çok daha pozitif görmesinden geliyor. Çeşitli sektörlerdeki vergi indirimleri ekonomide kısmi bir hareketlenme sağladı. G20 toplantısı sonrası dünya finans piyasalarında yaşanan pozitif hareketlenmenin Türkiye’de de yansıma bulması, özellikle döviz, faiz ve hisse senedi piyasasında gözlenen pozitif gelişmeler de etkili oldu. Türkiye’de yerel seçimlerin sonuçlanması ve ABD başkanı Obama’nın Türkiye ziyaretinin genelde pozitif bir algı yaratması güvenin yükselmesinde rol oynadı.

Birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede güven endekslerinin beklenenden daha iyi geldiği bir dönemde Türkiye’de de önemli bir yükselme gözlendi. Bu sonuç Merkez Bankası Reel Kesim Güven Endeksi'nde gözlenen hızlı artışı da destekliyor. Bu veriler, ekonomi daralmaya devam etse bile yılın ikinci çeyreğinde birinci çeyreğe göre kısmen daha iyi bir performans görebileceğimize işaret ediyor.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu, "Tüketici güveninin artması özellikle kriz ortamlarında olumlu bir gelişmedir. Fakat böyle ortamlarda algının hızlı değişebildiğini ve tüketici güveninin oldukça dalgalı bir seyir izlediğini de biliyoruz. Bu nedenle, güven artışının devam edip etmeyeceğini izlemek, Meksika’da başlayan gribin yayılması gibi potansiyel riskleri unutmamak ve sonuçları temkinli bir şekilde değerlendirmek gerektiğini düşünüyoruz" şeklinde görüş belirtti.