Tüketici güveni dibe vurdu

CNBC-e Tüketici Güven Endeksi, Kasım’da yüzde 1.5 geriledi ve tarihin en düşük düzeyine indi.

CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,54 gerileyerek 53.60 düzeyine indi.

Böylece endeks Ekim ayından sonra 2002 yılından bu yana olan tarihindeki en düşük seviyeye geriledi. Endeks en düşük seviyeye gerilese de Ekim ayındaki sert düşüşe göre gerileme sınırlı kaldı.

Endekste gelecek 12 ayda Türkiye ekonomisinin daha iyi olacağına ilişkin inanç bir miktar arttı. Bu soruyu da içeren CNBC-e Tüketici Beklenti Endeksi bir önceki aya göre yüzde 2.5 artış gösterdi. CNBC-e Tüketim Eğilim Endeksi de yüzde 5.06 artarak 95.74 değerini aldı.

Kasım ayında yapılan ankette tüketicilere yaşanan krizin olası süresi ile ilgili ilave bir soru daha soruldu. 700 kişinin katıldığı ankete katılanların yüzde 67.80’i krizin 6 aydan uzun süreceğini beklerken, yüzde 27.78’i 6 aydan kısa süreceğini öngörüyor.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu, “Bu yılın büyük bölümünde düşüş gösteren CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Kasım ayında tarihsel olarak en düşük seviyesine gelmiştir. İç talep ve genel olarak büyüme konusundaki olumsuzluğun devam ettiği görülüyor. Fakat düşüşün sınırlı olması ve gelecek beklentilerindeki hafif iyileşme, yeni olumsuz şoklar yaşanmadıkça güvenin genel anlamda dip seviyelerine yakın olduğuna da işaret ediyor” şeklinde görüş belirtti.

Sayfa Yükleniyor...