CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Ağustos ayından sonra başlayan sert düşüşlerinin ardından Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 12.87 artış göstererek 60.50 düzeyine yükseldi.

Endeks tarihi olarak gördüğü en dip seviyeden yukarı bir dönüş gerçekleştirmiş oluyor.

Tüketicinin hem mevcut durum algılaması hem de geleceğe ilişkin beklentileri hafif de olsa iyileşme gösterdi. Endeksi asıl yukarı taşıyan unsur alışveriş döneminin yaşanması oldu.

Bu çerçevede, CNBC-e Tüketim Eğilimi Endeksi bir önceki aya göre yüzde 23 artarak 117.75’e çıktı. Bu artışta yılbaşı öncesi konjonktürel faktörler ile çeşitli fiyat promosyonları da etkili oldu.

‘KRİZ 6 AYDAN UZUN SÜRER’
Kasım ayında yapılan ankette tüketicilere yaşanan krizin olası süresi ile ilgili ilave bir soru da soruldu. Soru, krizin 6 aydan daha uzun sürüp sürmeyeceğine ilişkindi.

Aynı soru Aralık ayında da soruldu. Sonuçlar hemen hemen aynı çıktı. Yaklaşık 700 kişinin katıldığı ankette katılanların yüzde 67.58’i krizin 6 aydan uzun süreceğini beklerken, yüzde 28.39’i 6 aydan kısa süreceğini öngörüyor.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu, “2008 yılının büyük bölümünde düşüş gösteren CNBC-e Tüketici Güven Endeksi, Kasım ayında ulaştığı tarihsel en düşük seviyesinden sonra hafif toparlanma göstermiştir. Bununla birlikte, endeksin tarihsel olarak dip seviyelerine çok yakın olduğunu vurgulamak gerekiyor. Büyüme konusunda görece iyimser olabilmek için bu artışın devam etmesi ve kalıcı olması gerekiyor” şeklinde görüş belirtti.