Tüketiciler bayrama 'borçlu' giriyor
Kurban satışlarının yüzde 80'i kredi kartıyla yapılıyor. Geçtiğimiz yıla göre bu yıl kurban kolisi satışları yüzde 40'a yakın artarken, hizmetin zahmetsiz olması tüketiciye cazip geliyor.
CarrefourSA'dan aldığı bilgilere göre, şirketin kurban satışına başladığı ilk 10 gün baz alındığında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre, kurban kolisi satışları yaklaşık yüzde 40 oranında artış gösterdi.
Tüketicilerin daha zahmetsiz olduğunu düşündüğü için tercih ettiği koli kurbanlıklar, modern kesim ve eve teslimat gibi seçenekleri de içinde barındırıyor. Şirketin canlı kurbanlık satışları da bayramın yaklaşmasıyla artarak devam ederken, canlı kurban satışında şirket geçtiğimiz yıla oranla yüzde 20'lik bir artış öngörüyor.
CarrefourSA'nın taksitli satış olanağından yararlanan tüketiciler, kurban kolilerinde 1 ay taksit erteleme veya 12 ay taksit imkanlarını da kullanabiliyorlar.
Şirketin verilerine göre, kurban satışlarının yüzde 80'i kredi kartı ile gerçekleşirken, bayramın olmazsa olmazı ikramlık satışları ile ilgili verilen bilgiler ise şöyle:
"Türkiye'de tüketim alışkanlıklarının bölgelere göre gösterdiği farklılıkları, bayram alışverişlerinde de gözlemleyebiliyoruz. Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde ağırlıklı dökme çikolata ve şeker ürünleri tercih edilirken, Ankara ve İstanbul gibi büyük şehirlerde dökmenin yanı sıra ağırlıklı olarak hediyelik ve paket şeker çikolatalar da tercih edilmekte. Tüm Türkiye'de genel bir hareketlilik söz konusu olmakla beraber bayram alışverişi en hareketli Marmara, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimizdeki mağazalarımızda geçmektedir. İl bazında baktığımızda ise İstanbul, Ankara, Mersin ve Adana gibi illerimiz bayram alışverişinin en yoğun yaşandığı illerimizdir."
Migros Grubu da kurban satışlarına yoğunluğun söz konusu olduğunu belirterek, geçen yıla göre satışların katlanacağı öngörüsünde bulundu.
- Etiketler :
- Haberler