Borsa İstanbul Başkanı İbrahim Turhan CNBC-e canlı yayında İnci Özkasnak Özbek'in sorularını yanıtladı.

Turhan BIST'in dünkü teknik arızasıyla ilgili olarak, "Birkaç hususu belirtmek istiyorum. 3,7 milyar hesaplaması bir varsayımsal işlem hacmi. Yıllık ortalamaya göre hesaplanan bir şey. Takdir edersiniz ki bu ortalamalar herhangi bir gündeki işlem hacmi için gösterge değildir. 2 milyar liralık işlem hacmi bizim için kötü değildi" dedi.

'ARIZA 2,5 SAAT SÜRDÜ'
Turhan, açıklamalarına şu sözlerle devam etti:

"Arızanın süresiyle ilgili 4 saat 51 dakika gibi bir bilgi var ancak arıza 2,5 saatti. Warrantlarla ilgili bir arıza vardı. Onun için beklediler. 3 saat 9 dakikalık bir seans kaybımız var. 9 Ocak'ta yaşadığımız son arızayı da sayarsak kesintisiz hizmet sağlama oranımız yüzde 99'a yakın.

Borsada seansın durması 15 dakika bile olsa bizim için kabul edilemez bir şeydir. Bu gibi teknik arızalar, dünyanın en iyi borsalarında bile yaşanabiliyor. Dünkü sorunun daha önceki sorunlardan farklı bir özelliği vardı. Bu kez ilk kez sistemin ilk kez borsanın yükünü taşıyamaması olarak kabul edilmesi gereken bir şey oldu.''

SORUN NEDEN KAYNAKLANDI?
Borsa İstanbul Başkanı, sorunun neden kaynaklandığını şöyle anlattı:

"Emir eşleştirme ve emir karşılaştırma sıkıntısından dolayı sistemin kendiliğinden durması gibi bir sorun yaşadık. 8 Ocak'tan 9 Ocak'a geçişte herhangi bir değişim olmamasına rağmen böyle bir şey yaşandı. Bu da göreve gelişimden bu yana dediğim sistem altyapısının değişim gereğini bir kez daha gözler önüne serdi."

HABERİN DEVAMI CNBCE.COM 'DA